Reprezentanci Związku Małych Portów Morskich chcą utworzenia rządowego Funduszu Portowego, który miałby wesprzeć inwestycje i projekty przekraczające możliwości samorządów i Urzędów Morskich: - Tylko centralny fundusz może realnie wpłynąć na zaplanowany i spójny rozwój naszych portów – przekonują autorzy wspólnego apelu.
W przyszłym tygodniu odbędą się spotkania grup roboczych w sprawie suszy i hodowli zwierząt - poinformował w piątek resort rolnictwa. Minister rolnictwa Czesław Siekierski zapowiedział, że resort postara się jak najszybciej wdrożyć wypracowane rozwiązania.
Wiek XIX i XX zrewolucjonizował rynek transportu morskiego. Upowszechnienie kontenerów zmieniło oblicze globalnego handlu i ułatwiło transport międzynarodowy i globalizację. Polskie porty morskie odgrywają kluczową rolę całym układzie transportu morskiego w Polsce, stanowiąc bramy dla handlu międzynarodowego. Porty mogą przyjmować nawet największe jednostki pływające. Artykuł ma na celu omówienie konkurencyjności polskich portów morskich w Europie.
Norweski operator promowy Torghatten i Kongsberg Maritime zawarły umowę na opracowanie systemu dla autonomicznych promów na trasie Flakk-Rørvik. Ma to pozwolić na dalszy rozwój morskiego transportu autonomicznego, rozwijanego dotąd na krótkich, krajowych trasach.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych ogłasza nabór wniosków w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności - komponent E, Inwestycja: E2.1.3. Celem konkursu jest wybór projektów obejmujących transport intermodalny - terminale drogowo-kolejowe zlokalizowane na transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T i zakup 200 sztuk taboru do przewozów intermodalnych. Łączna kwota na te inwestycje to prawie 781,6 mln zł.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. poinformował o odwołaniu przetargu na dzierżawę terenu pod terminal agro. Nie podano przyczyn tej decyzji.
Marlena Gierszewska, ochmistrzyni na promie Wawel z floty Polskiej Żeglugi Bałtyckiej – Polferries, odsłania unikalne aspekty zarządzania działem hotelowym na morzu. W okolicznościach zbliżającego się Dnia Kobiet w Branży Morskiej dzieli się swoimi doświadczeniami, wyzwaniami i strategiami, które sprawiają, że codzienne funkcjonowanie operacji hotelowych na pokładzie staje się rzeczywistą przygodą .
Obecnie Chiny zamieszkuje 18% światowej populacji, zużywa 26% światowej energii pierwotnej, emituje 33% światowego CO2 związanego z energią i jest zdecydowanie wiodącym krajem w instalacji odnawialnych źródeł energii. Transformacja energetyczna w Chinach ma kluczowe znaczenie dla przyszłości Chin i powodzenia globalnej transformacji energetycznej – podkreślają eksperci DNV, autorzy raportu „Energy Transition Outlook China 2024”.
Dwie potężne firmy żeglugowe, Carnival Corporation i Seaspan Corporation, wprowadzają na pokłady technologię Starlink od SpaceX, zmieniając zasady gry w łączności na morzu.
Niemiecki gigant żeglugowy Hapag-Lloyd skorygował swoje prognozy finansowe na 2024 rok, podnosząc dolny próg oczekiwań. To wynik rosnącego popytu na transport morski oraz wzrostu stawek frachtowych. Niemniej jednak, pozytywne trendy rynkowe nie zdołały zamaskować znaczącego, 84-procentowego spadku zysku netto w pierwszym kwartale roku.
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Nowojorskie terminale czeka modernizacja