W stoczni Zvezda Shipbuilding Complex
pocięto stali pod nowy gazowiec klasy lodowej Arc7 dla terminalu
Arctic LNG 2. Jednostka została zamówiona przez Smart LNG, joint
venture między Novatekiem i Sovcomflot.
Arctic LNG 2 oraz
Smart LNG podpisały wcześniej umowę na czarter 14 podobnych
gazowców Arc7 LNG, które mają powstać w Zvezda Shipbuilding
Complex.
Lodowce LNG klasy lodowej ARC 7 są w stanie pracować
w trudnych warunkach. Jednostki mogą przetransportować do 172 600
metrów sześciennych schłodzonego paliwa w zbiornikach
zaprojektowanych przez GTT.
Każdy statek będzie miał 300 m długości i 48,8 m szerokości, a głównym paliwem będzie LNG. Konstrukcja gazowca umożliwia niezależne łamanie lodu o grubości ponad 2 metrów.
Zvezda zauważyła, że fundusze na 15-jednostkową flotę tankowców LNG zapewnił VEB.RF.
Arctic LNG 2 przewiduje budowę trzech zakładów do skraplania LNG o pojemności 6,6 mln ton każdy, a także łączną zdolność produkcyjną kondensatu gazowego na poziomie 1,6 mln ton rocznie.
Całkowita pojemność LNG trzech pociągów skraplających wyniesie 19,8 mln ton.
W projekcie zastosowano koncepcję konstrukcyjną z wykorzystaniem platform ze strukturą grawitacyjną (GBS), aby obniżyć całkowity koszt kapitału i zminimalizować wpływ projektu na środowisko w arktycznej strefie Rosji.
Uczestnikami projektu są Novatek (60%), Total (10%), CNPC (10%), CNOOC (10%) oraz konsorcjum Mitsui i JOGMEC (10%).
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy