• <
szkoła_morska_w_gdyni_980x120_gif_2020

Zbudowany w Korei Południowej statek naukowy zwiększy możliwości kraju w zakresie podwodnych badań

rk

04.06.2024 14:06 Źródło: Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Energii Korei Południowej
Strona główna Edukacja Morska, Nauka, Szkoły Morskie, Praca na Morzu Zbudowany w Korei Południowej statek naukowy zwiększy możliwości kraju w zakresie podwodnych badań

Partnerzy portalu

Fot. Ministerstwo Handlu, Przemysłu i Energii Korei Południowej

Pod koniec maja w południowokoreańskim porcie Pohang Yeongilman odbyła się ceremonia oddania do użytku Tamhae 3, pierwszego zbudowanego w kraju statku badawczego, przeznaczonego do prac geofizycznych. Zastąpi on zbudowany w 1996 roku Tamhae 2, wykonując prace podwodne na wodach krajowych i zagranicznych.

Oddany do użytku 31 maja statek o długości 92 metrów i wyporności 6 000 ton był w pełni sfinansowany przez władze kwotą w wysokości 181 mld wonów (ok. 132 mln dolarów). Został zbudowany w stoczni Yeongdo, należącej do HJ Shipbuilding & Construction (HJSC), w oparciu o projekt SX134 firmy Ulstein Design & Solutions AS. Jednostka trafi do Koreańskiego Instytutu Nauk Geologicznych i Zasobów Mineralnych z siedzibą w Daejeon.

W uroczystości przekazania statku wziął udział 31 maja wiceminister handlu, przemysłu i energetyki Namho Choe. Podkreślił on, że efektywne wykorzystanie Tamhae 3 przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa zasobów, bezpieczeństwa publicznego i osiągnięcia neutralności w zakresie emisji CO2.

Tamhae 3 może pomieścić 50 członków załogi, nie licząc kadry naukowej i pokonać do 36 000 kilometrów z prędkością 15 węzłów, umożliwiając pokrycie obu biegunów. Wyposażenie statku tworzy 35 różnych rodzajów najnowocześniejszego sprzętu badawczego. Jednostka jest zdolna do badań morskich 3D i 4D i może analizować uskoki dna morskiego w celu wykrycia zmian zachodzących w czasie, co będzie przydatne w wykrywaniu sygnałów sejsmicznych dna morskiego i wybieraniu miejsc do wychwytywania i składowania dwutlenku węgla (CCS). Kadłub posiada klasę lodową wskazującą na zdolność do poruszania się także w rejonie polarnym. W skład napędu wchodzi dynamiczny system pozycjonowania, mechanizmy kontroli hałasu i system automatycznej nawigacji,. Wszystko to ma zapewnić bezpieczne wykonywanie zadań i badań zgodnie z przeznaczeniem, jak analiza zasobów energii morskiej i badania uskoków tektonicznych.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.