Do Stanów Zjednoczonych dotarło zanieczyszczone paliwo żeglugowe. Tej wiosny sprawiło ono problemy przynajmniej kilkunastu jednostkom na południowo-wschodnim wybrzeżu.
Według Lloyd's Register i VPS silniki przynajmniej 12 jednostek pływających z amerykańskiego wybrzeża Zatoki Meksykańskiej zostało tej wiosny uszkodzonych w efekcie zabunkrowania zanieczyszczonego paliwa żeglugowego. Aż u jedenastu z nich spowodowało to utratę mocy lub całości napędu podczas rejsu. Zgłaszano przeważnie awarie pomp paliwowych i wtryskiwaczy.
Problem ten wrócił do regionu po około 5 latach od ostatnich zarejestrowanych zdarzeń o podobnym charakterze.
W zanieczyszczonym paliwie pochodzącym od różnych dostawców VPS, która zajmuje się badaniem paliw, stwierdziła wysoki poziom chemicznego dicyklopentadienu i związków pokrewnych. Lloyd's Register powołał się natomiast na inne badania, które nie dość, że potwierdziły wyniki testów VPS, to odnalazły w sprawdzanych próbkach inne mieszanki nie będące częścią procesu rafineryjnego, które zostały zidentyfikowane jako „chemiczne produkty odpadowe”.
fot. Depositphotos
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy