W poniedziałek, 15 marca, zakończono operację załadunku 6 suwnic typu RTG, które trafią z Portu Gdańsk do portu w Dakarze. Suwnice zostały zmontowane przez firmę El Professional dla terminalu kontenerowego DP World.
Suwnice załadowano na pokład należącego do armatora Spieliethoff statku Palmgracht (długość 168m, szerokość 26m, zanurzenie 7,5m). Polskim przedstawicielem armatora jest firma Transfennica Polska z Gdyni. Statek to udźwigowiony drobnicowiec ciężarowy wielorakiego zastosowania, który został zbudowany w 2010r.
Operację załadunkową podzielono na poszczególne etapy. Pierwszy polegał na zahaczeniu pojedynczych suwnic i wstawianiu ich na pokład statku przy użyciu dźwigów statkowych. Następnie suwnicę odhaczono, a operatorzy firmy Konecranes umieszczali je w ściśle określonych pozycjach, gdzie zostały mocowane do pokładu. Po sztauowaniu wszystkie narażone na uszkodzenia elementy zostały odpowiednio zabezpieczone na czas transportu.
Suwnice przeznaczone są dla terminalu kontenerowego DP World w Dakarze, w Senegalu. Będą brały udział w typowych pracach przeładunkowych na placach składowych kontenerów.
Pojedyncza suwnica ma wymiary 12m x 30m x 26m i posiada standardową konstrukcję.
- Każda suwnica waży około 145 ton i jest przystosowana do udźwigu standardowych kontenerów o wadze do 41 ton. Tę dostawę charakteryzuje bardzo zaawansowane wyposażenie i osprzęt. Wszystkie suwnice zostały od podstaw zmontowane na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Porcie Gdańsk - informuje Daniel Lewkowicz, kierownik robót w El Professional.
To nie jedyny tak duży projekt realizowany przez El Professional w ostatnim czasie. Firma planuje kolejne dostawy, m.in. projekt Long Beach wymagający realizacji 4 suwnic, oraz suwnice dla Portu Houston i litewskiej Kłajpedy.
Przedsiębiorstwo Usługowo Handlowe "El Professional" Mariusz Maszota działa na rynku od 1997. Jest partnerem jednego z największych na świecie producentów portowych urządzeń dźwigowych. Od 5 lat zajmuje się montażem wielkogabarytowych konstrukcji stalowych suwnic portowych (RTG, RMG). Od 3 lat prace prowadzone są na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Porcie Gdańsk. Na tą chwilę El Pzmontowano ponad 150 suwnic typu RTG.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”