W terminalu DCT Gdańsk zakończono wbijanie ściany szczelnej budowanego od stycznia 2015 r. nabrzeża T2. Oznacza to zamknięcie części morskiej prac i rozpoczęcie prac budowlanych na naziemnej części nabrzeża. W między czasie położono instalacje elektryczne, wodne i sanitarne, trwa także przygotowywanie podłoża pod szyny dźwigów nabrzeżowych.- Zgodnie z harmonogramem planujemy, że prace budowlane zakończą się w II połowie 2016 r., na koniec sierpnia – mówi Michał Biernacki, kierownik projektu budowy nowego nabrzeża. - Nowy terminal powinien zacząć działać do końca 2016 roku. Po zakończeniu budowy musimy jeszcze zmontować i zainstalować sprzęt.
Dzięki drugiemu nabrzeżu, DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20 stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.
T2 w DCT Gdańsk- Stopień zaawansowania prac na budowie to ponad 40% (stan na koniec listopada 2015 r.);
- Na placu budowy przebywa w sposób ciągły ponad 400 pracowników, w tym około 120 inżynierów;
- Do tej pory budowa pochłonęła ponad 350 000 roboczogodzin;
- Pod powierzchnią terminalu przebiegać będzie około 200 km instalacji elektrycznych;
- Dźwigi STS będą jednymi z najwyższych konstrukcji w Gdańsku z wysokością do 130 m n.p.m., co sprawia, że będą zaznaczone na mapach lotniczych;
- Dzięki zastosowaniu elektrycznych suwnic placowych (tzw. eRTG) zmniejszymy zużycie oleju napędowego, co przełoży się na obniżenie emisji CO2;
- Terminal T2 będzie gotowy do przyjęcia największych statków, mieszczących powyżej 20 000 TEU;
- Termin zakończenia prac budowlanych to II połowa 2016 r.