• <
APART_HOTEL_1100x200_gif_2024

Zagłosuj online. Wybieramy laureata nagrody Latarnie Gospodarki Morskiej 2024 w kategorii "Lider Technologii Morskich"

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Zagłosuj online. Wybieramy laureata nagrody Latarnie Gospodarki Morskiej 2024 w kategorii "Lider Technologii Morskich"

Partnerzy portalu

Fot. GospodarkaMorska.pl

Do 10 września można oddać głos na swojego faworyta w konkursie "Lider Technologii Morskich" Polskiego Forum Technologii Morskich. Laureat otrzyma statuetkę "Latarnia Gospodarki Morskiej" podczas konferencji na morzu "Rejs z GospodarkaMorska.pl", która odbędzie się na promie Nova Star w dniach 16-18 września (rejestracja tutaj).

W kolejnej odsłonie naszego plebiscytu chcemy docenić firmy proponujące innowacyjne rozwiązania technologiczne, budujące nowoczesne statki, przygotowujące spektakularne projekty, jak i rozwiązania organizacyjne na światowym poziomie. Każdy może oddać swój głos online i współdecydować, kto zasługuje na najwyższe wyróżnienie.

O wyłonieniu czterech najciekawszych firm, które powalczą o głosy w konkursie Latarnie Gospodarki Morskiej 2024 w kategorii "Lider Technologii Morskich" zdecydowała kapituła, w składzie której znaleźli się członkowie rady Polskiego Forum Technologii Morskich (PFTM).

Głosowanie online - wybieramy laureata Nagrody Latarnie Gospodarki Morskiej 2023 w kategorii "Lider Technologii Morskich" spośród nominowanych przez Kapitułę Polskiego Forum Technologii Morskich

Głosowanie online - wybieramy laureata Nagrody Latarnie Gospodarki Morskiej 2024 w kategorii "Lider Technologii Morskich" spośród nominowanych przez Kapitułę Polskiego Forum Technologii Morskich

- Celem nagrody jest promocja firm, które być może nie są największe, jednak ich osiągnięcia na skalę europejską predestynują do nagrody. Prawo zgłoszenia do konkursu mieli wszyscy członkowie PFTM. To co wyróżnia nagrodę to fakt, że nominowani przez kapitułę są poddani ocenie szerokiego grona czytelników portalu Gospodarka.Morska.pl - informuje Mateusz Kowalewski, wydawca portalu GospodarkaMorska.pl i prezes PFTM.

- Zachęcamy do udziału w głosowaniu online wszystkich zainteresowanych technologiami morskimi. Cieszymy się, że po raz trzeci, wspólnie z naszym partnerem - Polskim Forum Technologii Morskich organizujemy ten konkurs. Myślę, że Latarnie Gospodarki Morskiej na stałe wpisały się na listę najcenniejszych nagród przyznawanych w branży morskiej - dodaje Mateusz Kowalewski

Czterech kandydatów

Wśród nominowanych przez członków PFTM i wybranych przez radę PFTM kandydatów znaleźli się:

- firma CRIST S.A. - za budowę nowatorskich i innowacyjnych jednostek pływających do budowy tunelu łączącego Danię i Niemcy, charakteryzujących się indywidualnymi i wysoko zaawansowanymi technicznie i technologicznie rozwiązaniami. Pierwsza przekazana klientowi jednostka NB 131 Maya = MPP (Multi Purpose Pontoon), zamówiona przez konsorcjum Femern Link Contractors (FLC), została zaprojektowany i zbudowana jako specjalistyczny ponton do układaniu żwiru na dnie morskim, na którym następnie stawiane będą elementy podwodnego tunelu. Na pokładzie znajdują się dwie zasobnie, każda o ładowności do 7000 ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do zrzutu / układania żwiru (SDT) jest opuszczane spod kadłuba jednostki do głębokości 46 m poniżej linii wodnej. Tam będą precyzyjnie układane fundamenty w postaci podsypki żwirowej pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne ułożenie fundamentów żwirowych.

- firma CONRAD SHIPYARD Sp. z o.o. - za wodowanie drugiego luksusowego jachtu z serii Conrad C144S - Extra Time (pierwszym był Ace). Jest kolejnym z serii największych dotąd zbudowanych w całości w Polsce super jachtów. Za projekt architektoniczny bryły zewnętrznej super jachtu odpowiada Reymond Langton Design, za wnętrza - M2 Atelier, a od strony technicznej Extra Time jest dziełem projektantów z Diana Yacht Design. Extra Time oferuje najwyższy poziom luksusu i komfortu. Wyjątkowe wnętrza Ace posłużyły jako głęboka inspiracja dla Extra Time, zapewniaj ąc płynne połączenie elegancji i wyrafinowania. Całość zgodnie z filozofią włoskich projektantów „mniej znaczy więcej". Superjacht może pomieścić do 10 gości w 5 kabinach, w tym w apartamencie głównym, a także posiada kabiny dla 9 członków załogi. Statek wyposażony jest w dwa silniki CAT, dzięki czemu osiąga maksymalną prędkość 14 węzłów i zasięg 5100 mil morskich. Seria Conrad C 144 ustanowiła nowy standard w produkcji jachtów, a pierwsza jednostka, Ace, otrzymała osiem międzynarodowych nagród. Premiera Extra Time, to kolejny kamień milowy w dziedzictwie doskonałości stoczni Conrad.

- firma BOTA Technik Sp. z o.o. - za dynamiczny rozwój, jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w Polsce w sektorze technologii morskich. Bota Technik wchodzi w skład Grupy Bota Grup a jej dział serwisu układów napędowych, swojemu wieloletniemu doświadczeniu, wspiera technicznie grono zaprzyjaźnionych armatorów a także stocznie na rynku lokalnym oraz na świecie. Dzięki wykwalifikowanym serwisantom oraz zespołom monterskim Bota Technik jest odpowiednią firmą aby pomoc armatorom w standardowym remoncie, inspekcji, a także awaryjnej naprawie układów takich jak: linie wałów oraz śruby napędowe; pędniki; przekładnie zębate. Bota Technik przeprowadza inspekcje i naprawy śrub napędowych ze stałym jak i nastawnym skokiem wszystkich wiodących producentów.

- firma JPP Marine Sp. z o.o. Sp.k. - za projekt pt. Optimal Vessel - badania, testy oraz przygotowanie do wdrożenia prototypu zdalnego systemu monitoringu i optymalizacji eksploatacji oraz bezpieczeństwa statku morskiego był realizowany przez JPP Marine sp. z o.o. sp.k. w latach 2018-2023 z udziałem dotacji z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. System ten składa się z trzech kluczowych komponentów: 1/ Technologia autonomicznej nawigacji morskiej z komponentem antykolizyjnym; 2/ Technologia autonomicznej siłowni okrętowej oraz 3/ System łączności i zdalnego sterowania jednostki autonomicznej z centrum nadzoru ruchu. To innowacyjne przedsięwzięcie, które przyczynia się do zwiększenia bezpieczeństwa, wydajności oraz zrównoważonego rozwoju w sektorze morskim. Oferuje kompleksową, zintegrowaną platformę, która zapewnia pełen wgląd w operacje floty, umożliwiając menedżerom podejmowanie bardziej świadomych i strategicznych decyzji.

Polskie Forum Technologii Morskich jest najszybciej rozwijającym się związkiem pracodawców w branży morskiej. Założone w 2019 zrzesza obecnie blisko 70 członków.

Partnerzy portalu

Dziękujemy za wysłane grafiki.