6 listopada około południa do portu w Gdyni wpłynął masowiec YEOMAN BRIDGE. Jest to jedna z 4 jednostek należących do tego armatora. Statki te pojawiają się w trójmiejskich portach regularnie, mniej więcej z comiesięczną częstotliwością. Przywożą kruszywo z kamieniołomu w Szkocji.
YEOMAN Bridge ma nośność 97000 ton, 250 metrów długości, 38 szerokości. Podczas swoich rejsów do Trójmiasta przywozi zwykle od 70 000 do 85 000 ton ładunku, osiągając wówczas zanurzenie 12-13 metrów.
Podczas tej wizyty, statek przywiózł kruszywo łamane ze Szkocji, które będzie użyte podczas budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Ogółem firma sprowadziła w ten sposób do Trójmiasta miliony ton kruszywa, które było wykorzystywana przy wielu inwestycjach na terenie północnej Polski, takich jak między innymi autostrada A1, trasa Kwiatkowskiego w Gdyni, remont obwodnicy trójmiejskiej, czy też betonowanie sopockiego mola.
Rozładunek jednostki odbywał się przy Nabrzeżu Francuskim, gdzie znajduje się baza firmy YEOMAN. W tym celu wykorzystywany jest system przenośników będący wyposażeniem statku. Maksymalna wydajność tego systemu to 6000 ton na godzinę. Z taką samą prędkość odbywa się również załadunek.
Przywiezione kruszywo pochodzi ze szkockiego kamieniołomu w Glensanda, który należy do największych w Europie z roczną produkcją na poziomie 7 000 000 ton.