W okresie pierwszych 4 miesięcy 2021 roku, Port Gdynia odnotował wzrost na poziomie 6,7 proc.
To bardzo dobry prognostyk na pozostałą część roku. W analizowanym okresie Port Gdynia notuje wzrost przede wszystkim w grupie towarowej Ropa i Przetwory naftowe +75,8 proc. r/r, Węgiel +20,8 proc. r/r, drobnica +10,8 proc. r/r, z uwzględnieniem wzrostu przeładunku kontenerów do poziomu 313 316 TEU, co oznacza wzrost +10,79 proc. r/r.
Wszystkie powyższe dane, jak i obserwowane trendy wskazują na zasadność prowadzonych inwestycji, takich jak pogłębianie kanału portowego, budowa Portu Zewnętrznego, budowa Publicznego Terminala Promowego, jak i inwestycji w place składowe w zachodniej części portu.
Nowy terminal da możliwość przyjmowania promów o znacznie większej długości, do 240 metrów. Na chwilę obecną, terminal pozwala na zawinięcie statków o maksymalnej długości ok. 170 metrów. Niewątpliwym atutem nowego terminala będzie jego lokalizacja. Będzie on położony blisko wyjścia z portu w morze.
Budowa Publicznego Terminala Promowego ma zostać ukończona w czerwcu. Koszt inwestycji to ok. 292 mln zł, z czego dotacja unijna wyniosła prawie 117 mln zł. Pierwsze promy na nowym terminalu pojawią się we wrześniu.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”