Ponieważ rynek czarteru kontenerowców jest w złej kondycji, wzrosło złomowanie, z raportami o sprzedaży wielu statków na złom.
Wśród nich jest wybudowany w 1998 roku Sine Maersk (na zdjęciu powyżej) o ładowności 9600 TEU, który został sprzedany tureckim kruszarkom i stanie się największym kontenerowcem, jaki kiedykolwiek wysłano do recyklingu.
Według vesselvalue.com, statek post-panamax jest na kotwicy u Aliaga w Turcji od 29 czerwca i ma zostać przekazany dziś kupującym za nieujawnioną cenę. Usługa online podaje, że statek ma aktualną wartość wynoszącą 11,7 mln USD.
Jednak Alphaliner zauważa, że Maersk prawdopodobnie otrzyma około 100 USD za tonę złomu mniej niż przewoźnik mógłby uzyskać na subkontynencie indyjskim.
Maersk oddał statek do tureckiej stoczni, aby wywiązać się ze zobowiązania do zrównoważonego recyklingu statków, zgodnego z Konwencją bazylejską i rozporządzeniem UE w sprawie recyklingu statków.
Z kolei dwa siostrzane statki należące do Costamare, Katrine Maersk i Kirsten Maersk, niedawno przybyły do Indii w celu złomowania.
Według najnowszych danych Alphaliner, na dzień 22 czerwca 66 kontenerowców o ładowności 7500 TEU do 12.500 TEU zostało odstawionych ze służby.
Biorąc pod uwagę oczekiwany słaby popyt i załamany rynek czarterowy, spora liczba statków o ładowności ponad 10 000 statków TEU może zostać zezłomowana.
Według londyńskiego brokera Braemara ACM, w ciągu ostatnich 30 dni sprzedano na złom 18 kontenerowców o pojemności 58.500 teu, podczas gdy całkowita ilość rozebranych w tym roku jednostka wyniosła 38 jednostek lub 90.000 TEU. Jest to nieco mniej niż 74 statki zezłomowane w tym samym okresie rok temu.
Domenico Millelire już na wodzie. To ostatni okręt z serii dużych patrolowców budowanych przez Fincantieri
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"