Czy Bałtykowi grozi katastrofa ekologiczna? Od lat naukowcy i politycy zadają to pytanie i wspólnie szukają na nie odpowiedzi. Dlaczego jest to tak ważne? Na dnie Morza Bałtyckiego od dziesiątek lat zalegają ogromne pokłady broni chemicznej, powojennej amunicji, trujących środków bojowych i wraków okrętów pełnych ciężkiego paliwa. Pozbycie się ich jest nielada wyzwaniem. Czy stanowią realne zagrożenie dla ekosystemu morskiego? Na to pytanie oraz na wiele innych odpowiadał prof. Jacek Bełdowski, wiceprzewodniczący Rady Naukowej Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk i koordynator międzynarodowego projektu DAIMON.
Na niedawno zakończonych targach Baltexpo 2019 Marine Technology sp. z o.o. prezentowała autonomiczną jednostkę bezzałogową dedykowaną pomiarom hydrograficznym HydroDron, który został wyróżniony w konkursie „Złota Kotwica Baltexpo 2019”.
Tykająca bomba na dnie Zatoki Gdańskiej. Mowa o zatopionym w 1945 r. tankowcu Franken, na pokładzie którego znajduje się nawet 1,5 mln l różnego rodzaju paliwa. Jego nagły i niekontrolowany wyciek może nastąpić w każdej chwili. Zdaniem ekspertów, grozi nam ekologiczna katastrofa.
Tczewski oddział Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku to jedyne takie miejsce, gdzie można zapoznać się z technikami budowy dawnych łodzi oraz statków, zobaczyć "skarby" polskiego żeglarstwa i podejrzeć muzealnych konserwatorów przy pracy. Po oficjalnej inauguracji, 13 czerwca 2016 roku, uroczyste otwarcie - wraz ze specjalnym programem dla mieszkańców i oprowadzaniem po obiekcie - odbędzie się w pierwszą sobotę lipca.
W poniedziałek rano rozpoczęła się finałowa faza operacji przed odholowaniem wraku statku Costa Concordia do Genui, gdzie odbędzie się jego demontaż. Statek należy tak ustawić na wodzie, by mógł na holu wyruszyć w ostatni rejs.
W niedzielę 13 kwietnia Gdańsk opuściła Safe Scandinavia, hotelowo-warsztatowa platforma półzanurzalna. Platforma przypłynęła 23 listopada 2013 roku na remont i modernizację do Gdańskiej Stoczni Remontowej SA.
Ekspedycja ORP „Lech” zakończyła prace weryfikacyjne na Morzu Północnym na pozycji zalegania wraku okrętu podwodnego. Wstępna analiza sporządzona z materiałów zebranych podczas prac na pozycji wykazała, że badany wrak okrętu podwodnego nie jest poszukiwanym polskim ORP „Orzeł”. Zebrany materiał będzie podlegał dalszej analizie.
Safe Caledonia to zbudowana w 1982 w Szwedzkiej stoczni GVA Kockums platforma socjalna jednostka tego typu stanowi zaplecze dla pracowników platform wiertniczych. W Gdańsku pojawiła się w kwietniu 2012 roku, a do Gdańskiej Stoczni Remontowej trafiła pod koniec listopada celem wyremontowania kadłuba i dokonania konserwacji jej podwodnej części.