Symulatory VR produkowane przez Flint Systems wyznaczają całkiem nową jakość na rynku szkoleniowym. Kolejne gałęzie przemysłu coraz chętniej czerpią z innowacyjnych rozwiązań, a tempo postępu technicznego nieustannie poszerza zakres możliwości ich wykorzystania. Ma to widoczny wpływ na rozwój firmy zarówno poprzez powiększanie zespołu, jak i przestrzeni biurowej. Z tego także powodu Flint Systems udostępniło nowy, przestronny showroom, który pozwoli prezentować opracowywane przez firmę narzędzia w jeszcze lepszych warunkach oraz w pełnym spektrum ich potencjału treningowego.
Trening symulacyjny znany jest ze zwiększania bezpieczeństwa procesu szkoleniowego i zwiększania jego efektywności. Jednak w czasach inflacji, wojny i niepewności gospodarczej warto wspomnieć o jeszcze jednym czynniku przemawiającym na korzyść symulatorów treningowych VR. Mogą one znacznie obniżyć koszty szkoleń.
Unitest Marine Simulators to niewielka firma z Gdyni, która jest światowym liderem w produkcji symulatorów siłowni okrętowych. – Nasze symulatory docierają do ponad 60 krajów. Znają nas wszyscy w branży – mówi z dumą kierownictwo spółki. – Tak nowoczesne i konkurencyjne produkty wyróżniają nas w świecie. Chcemy je promować i stawiać za wzór – dodaje prezes Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Dzisiaj (11 września) do Portu Gdynia zawinął pierwszy w tym sezonie statek wycieczkowy. Europa 2 linii Hapag Lloyd to jeden z najbardziej widowiskowych, luksusowych wycieczkowców pływających po naszych wodach.
Szkoła Morska w Gdyni oferuje potężny arsenał edukacyjny w postaci licznych kursów. Uczestnicy szkoleń mają do dyspozycji nowoczesne narzędzia wybrane w dialogu z największymi światowymi armatorami. Dzięki uważnej obserwacji branży morskiej, placówka odpowiada na konkretne zapotrzebowania rynku i zwiększa atrakcyjność swoich absolwentów na rynku pracy. W specjalnym filmie przygotowaliśmy przekrojowy przegląd kursów w gdyńskiej szkole.
Częścią przemysłu 4.0 jest robotyzacja, która wkroczyła już do wielu branż i zaczyna obejmować kolejne. Według ekspertów, wkrótce roboty pojawią się w każdej z nich, a większość stanowisk pracy zostanie zautomatyzowanych. Dlatego już dziś konieczne jest kształcenie kadr dla przemysłu 4.0., także w zakresie programowania i obsługi robotów. Wychodząc naprzeciw wymaganiom przyszłości, Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna uruchomiła na Wyspie Ostrów Centrum Programowania Robotów Przemysłowych. Młodzież uczy się tam również obsługi drukarki 3D. To jeden z pierwszych taki ośrodków w Polsce.
Z okazji Mikołajek zespół Portu Gdynia wspólnie z pracownikami Centrum Nauki Experyment zorganizowali "portowe" atrakcje dla dzieci. Poprzez zabawę i naukę chcieli zapoznać je z tematyką funkcjonowania portów i zachęcić do przyszłego kształcenia się w branży morskiej. Dzieci miały okazję skorzystać z zafundowanych przez Port Gdynia symulatorów oraz wypróbować nową mobilną aplikację PortMaster, która poprzez interaktywne guizy i zagadki wprowadza je w świat portów, statków i handlu! Nie zabrakło również prezentów i konkursów z nagrodami!
Technika Virtual Reality (VR) znana głównie z rynku gier i symulacji lotniczych ma przysłużyć przyszłym kadrom portowym. Zarząd Morskiego Portu w Gdańsku S.A podpisał umowę z Centrum Nowych Kompetencji sp. z.o.o. Współpraca ta służy rewitalizacji i rozbudowie infrastruktury szkoleniowej. Spółki chcą zachęcić zarówno uczniów szkół zawodowych oraz techników do podjęcia pracy w porcie jak i stworzyć międzynarodowy ośrodek szkoleń. Jak twierdzą specjaliści gra jest warta świeczki, ponieważ rynek pracy w branży morskiej jest bardzo chłonny, a zapotrzebowanie na operatorów urządzeń dźwigowych coraz większe. W 2018 roku Port Gdańsk był najszybciej rozwijającym się portem w Europie. Obsłużono w nim wówczas rekordową ilość blisko 2 mln kontenerów w skali roku.
Port Gdynia świętuje 97. urodziny. Z tej okazji poniedziałek w Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni uruchomiono nowoczesne symulatory PortMaster. Dzięki nim będzie można bliżej poznać pracę terminali przeładunkowych i kierować ruchem statków w Porcie Gdynia.
Zabawy z fizyką i animatorami, wizyta na Darze Młodzieży, szkolenie na symulatorach oraz spotkania ze zwierzętami. To tylko niektóre atrakcje Morskich Półkolonii zorganizowanych przez Uniwersytet Morski w Gdyni. Niezwykłe zajęcia dla dzieci zakończyły się w miniony piątek.
Kolejny nowoczesny symulator w Szkole Morskiej w Gdyni. Tym razem uczestnicy prowadzonych na nim kursów dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu krok po kroku poznają proces bunkrowania statków gazem LNG. Zdobyte doświadczenie umożliwia im bezproblemowe wykonywanie takich operacji na prawdziwych statkach.
Statki autonomiczne, tak jak pojazdy autonomiczne, w niedługiej przyszłości będą pływały po morzach i oceanach, a także po jeziorach. Mamy już autonomiczne platformy, wiele automatyzacji wprowadzamy w naszym najbliższym otoczeniu i to samo czeka nas także na rynku morskim – powiedział prof. Marek Grzybowski, przewodniczący zarządu Baltic Sea & Space Cluster, podczas konferencji „Autonomous ships – Inevitable reality at sea”, która we wtorek odbyła się na Politechnice Gdańskiej. Jej uczestnicy rozmawiali m.in. o możliwościach wdrażania bezzałogowych obiektów pływających z wykorzystaniem technologii satelitarnych, a także o potencjale polskiego przemysłu w tym zakresie.
Międzynarodowe Targi Budowy i Wyposażenia Statków, Maszyn i Technologii Morskich – SMM 2018 dobiegły końca. W Hamburgu zaprezentowało się 2 289 wystawców z 69 krajów, w tym z Polski. Z naszą kamerą odwiedziliśmy polskie stoiska.
Aurora w Porcie Gdynia. Ponad 270-metrowy statek pasażerski zacumował przy Nabrzeżu Francuskim w czwartek. To jego pierwsza i jedyna wizyta w tym sezonie.
Nowoczesne symulatory w Akademii Morskiej w Gdyni. Na Wydziale Nawigacyjnym tej uczelni zamontowano cztery nowoczesne mostki wizyjne. Dzięki nim oferta edukacyjna uczelni znacznie wzrosła. A możliwości tych urządzeń są praktycznie nieograniczone.
Dar Młodzieży i El-Mellah. Dwa zbudowane w Gdańsku żaglowce zaprojektowane przez Zygmunta Chorenia w poniedziałek na wysokości Helu postawiły żagle. A wszystko w ramach prób morskich nowej fregaty, zbudowanej dla Marynarki Wojennej Algierii, oraz szkolenia jej przyszłej załogi. Po zakończeniu wspólnego pływania obie jednostki zawinęły do Gdyni. El-Mellah po raz pierwszy.
Nowy projekt Unitest Marine Simulators. Tym razem firma wyprodukowała nowoczesny pełnozadaniowy symulator siłowni okrętowej, który trafi do szkoły morskiej w Wietnamie. To jedno z najnowocześniejszych takich urządzeń na świecie.
Szkoła Morska w Gdyni stawia na nowoczesne technologie. W pracującym tam symulatorze siłowni okrętowej zainstalowano ważną aktualizację. Teraz funkcjonalność systemu została rozszerzona m.in. o możliwość realizowania operacji związanych z obsługą rzeczywistego wyłącznika wysokonapięciowego. Dzięki temu symulator spełnia wymogi konwencji STCW w zakresie kursu wysokich napięć (High Voltage Curse).
Praca na morzu charakteryzuje się wysokim stopniem ryzyka. Jej wykonywanie wymaga od załogi przejścia specjalnego szkolenia z zasad bezpiecznej ewakuacji w sytuacjach kryzysowych. Teraz jest to możliwe w bezpiecznych warunkach symulatora szalupy zrzutowej. Sim-Systems i Szkoła Morska w Gdyni prowadzą zapisy na innowacyjne szkolenie właśnie z tego zakresu.
Targi SMM to jedna z największych i najważniejszych imprez światowego przemysłu okrętowego. Co dwa lata do Hamburga przyjeżdżają światowi liderzy budowy i remontu statków, produkcji najnowocześniejszego wyposażenia okrętowego, technologii i inżynierii morskiej oraz decydenci szeroko rozumianej gospodarki morskiej. Coraz więcej jest na nich także wystawców z Polski.
W kwietniu 2015 roku firma UNITEST Marine Simulators Sp. z o.o. dokonała rozbudowy, posiadanego przez Szkołę Morską w Gdyni, pełnozakresowego symulatora siłowni okrętowej, w wersji sprzętowej z ekranami dotykowymi.
Statki o nośności ponad 100. tysięcy ton powodują problemy związane z bezpieczeństwem żeglugi. Począwszy od 1980. roku w okolicach Iławy prowadzone są szkolenie kapitanów i pilotów z zakresu manewrowania dużymi jednostkami oraz reagowania na sytuacje wyjątkowe.
Firma UNITEST rozpoczęła działalność w 1990 roku w Gdańsku. Główna działalność przedsiębiorstwa skoncentrowana jest na projektowaniu i produkcji symulatorów siłowni okrętowych w wersji sprzętowej i programowej. Najnowsze rozwiązania firmy zawierają również symulatory siłowni okrętowych w wersji sprzętowej z wykorzystaniem ekranów dotykowych.
Symulator siłowni okrętowej oparty na najnowoocześniejszych rozwiązaniach technologicznych trafił na Wydział Mechaniczny Akademii Morskiej w Gdyni. Zakupu dokonało Studium Doskonalenia Kadr AMG.
Koncern Kongsberg obchodził dwusetną rocznicę powstania. Jest to najstarsza firma w Norwegii, od 2005 roku związana także z Polską. W Szczecinie siedzibę posiada spółka Kongsberg Maritime Poland, specjalizująca się w elektronice morskiej, zaś w Warszawie związana z systemami obrony Kongsberg Defence.
W całej Europie oficerowie pracujący w sektorze offshore, będącym obecnie obszarem kształtowania się najnowocześniejszych technologii stosowanych w gospodarce morskiej mają do swojej dyspozycji jedynie kilka symulatorów dynamicznego pozycjonowania. W piątek 7 lutego 2014r. Szkoła Morska w Gdyni zaprezentowała jedyny w naszym kraju niezwykle nowoczesny symulator DP klasy A.
Szkoła Morska w Gdyni, dzięki współpracy z firmą SeaOwl wzbogaciła się o nowoczesne symulatory klasy A i C. Rozszerzą one znacząco ofertę szkoły w zakresie szkolenia przyszłych oficerów.
2 września 2013 roku odbyła się inauguracja roku szkolnego w Szkole Morskiej w Gdyni. Dzień wyjątkowy, ponieważ byliśmy świadkami otwarcia nowej siedziby szkoły przy ul. Polskiej 13a. Uroczyste przecięcie wstęgi rozpoczęło to ważne wydarzenie.
We wczesnych godzinach porannych do gdyńskiego portu wpłynął 290 metrowy prom pasażerski Costa Pacifica, inaugurując tym samym sezon wycieczkowców w Porcie Gdynia.
Prezentacja TV Studim Doskonalnie Kadr Akademii Morskiej w Gdyni. Relacja, oferta, komentarze.