Podczas Rejsu z GospodarkaMorska.pl rozmawialiśmy z Adamem Kłosem, pełnomocnikiem do spraw operacyjnych w Porcie Gdańsk, o tym jak porty morskie kształtują lokalne rynki.
Tegoroczne Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2023 będzie już 22. edycją wydarzenia. Impreza ponownie zgromadzi reprezentantów całej branży, którzy wezmą udział w licznych prezentacjach i pięciu panelach dyskusyjnych.
Pod znakiem morskiej energetyki wiatrowej upłynął drugi dzień targów morskich Baltexpo 2021. Prelegenci rozmawiali na temat roli farm w rozwoju polskiej gospodarki, statkach instalacyjnych - ich projektach i samej budowie. Nie zabrakło dyskusji na temat dekarbonizacji żeglugi, nowych technologii, a także przemian infrastrukturalnych obejmujących porty morskie i inwestycji z tym związanych. Paneliści debatowali również o finasowaniu i milionowych projektach.
Port Gdynia rozszerza rynek w kierunku wschodnim. Podczas VII Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2019, które we wtorek rozpoczęło się w Gdańsku, Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał porozumienie o współpracy z przedstawicielami środowisk biznesowych w rejonie Morza Czarnego.
W trójmiejskich portach przeprowadzono operację komercyjnego bunkrowania ekologicznym paliwem LNG. W ciągu ostatniego tygodnia do Gdyni i Gdańska zawinęły jednostki z „paliwem przyszłości”. To pierwsze tego typu operacje w Polsce.
Jesteśmy jedynym unijnym korytarzem, w którym nie ma rzek – powiedział o Korytarzu Bałtyk-Adriatyk w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Tomasz Sowiński. Prezes Związku Miast Nadwiślańskich był jednym z prelegentów podczas V Forum Korytarza Bałtyk-Adriatyk, które w piątek zakończyło się w Gdyni. Podkreślił, że trwają starania, by zarówno Odra, jak i Wisła, zostały dopisanego do tego korytarza, ponieważ transport wodny jest w tej chwili w Europie absolutnym priorytetem, na rozwój którego przeznaczone zostaną duże środki.
Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018 za nami. Najważniejsze wydarzenie gospodarki morskiej odbyło się w piątek w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym. W prezentacjach i debatach na temat wyzwań, zagrożeń i planów branży morskiej uczestniczyło około 650 osób z kraju i ze świata.
Sławomir T. Kalicki, Prezes Grupy Firm Inter Marine, Lider Forum Gospodarki Morskiej Gdynia zaprasza na kolejną edycję Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
Piotr Masny - Członek Zarządu Polskiego Związku Zarządców Statków, Lider panelu Ship Management zaprasza na kolejną edycję Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
Jerzy Czuczman, Prezes Towarzystwa Okrętowców Polskich KORAB, Lider Panelu Przemysły Morskie zaprasza na kolejną edycję Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
Marek Tarczyński - Przewodniczący Rady Polskiej Izby Spedycji i Logistyki (PISIL), Prezes Zarządu w firmie Terramar Sp. z o.o. Lider Panelu Logistyka Morska zaprasza na kolejną edycję Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
Krzysztof Szymborski - Przewodniczący Rady Interesantów Portu Gdynia, Prezes Zarządu BCT Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni Sp. z o.o. Lider Panelu Porty Morskie zaprasza na kolejną edycję Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2018.
Kolejni członkowie Porozumienia o Współpracy Operatorów Terminali Przeładunkowych i Centrów Logistycznych Europy Środkowo-Wschodniej. W piątek w Zarządzie Morskiego Portu Gdynia przystąpiło do niego sześć nowych podmiotów. Celem inicjatywy jest promowanie potencjału portów morskich, operatorów kolejowych oraz terminali i centrów logistycznych wśród klientów usług logistycznych w kraju i zagranicą.
Z punktu widzenia rozwoju kraju ważne jest, aby wszystkie towary do Polski spoza europejskiego obszaru celnego trafiały za pośrednictwem polskich portów – powiedział Witold Słowik, wiceminister inwestycji i rozwoju podczas rozpoczętego w środę w Gdańsku VI Forum Transportu Intermodalnego FRACHT 2018. Ma to zwiększyć wpływy do budżetu państwa z tytułu przeładowywanych ładunków. Obecnie duża część z nich trafia na polski rynek za pośrednictwem portów Europy Zachodniej, głównie portu w Hamburgu.
W tym roku gdyńskie spotkanie branży morskiej przyciągnęło rekordową liczbą uczestników. Celem organizatorów była nie tylko dyskusja nad problemami sektora, ale również jego integracja. W piątek (13.10) odbyło się 17. Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2017 - jedno z najważniejszych spotkań praktyków i ekspertów sektora morskiego.
Poprawa infrastruktury, kolejne inwestycje oraz usprawnienie regulacji prawnych. To główne zadania, jakie stoją przed polskimi portami na najbliższe lata. O wyzwaniach, zagrożeniach i szansach dla nich rozmawiali w Gdyni przedstawiciele rządu oraz eksperci podczas seminarium „Porty morskie w polityce gospodarczej Polski”. Jak zapowiedzieli, główne zmiany czekają teraz gdyński port.
- Porty morskie są oknami na świat, mają bezpośredni wpływ na gospodarkę państwa. Ich rozwój jest wynikiem kilkunastu lat pracy ludzi z pasją – przekonywała Dorota Pyć, kierownik katedry prawa morskiego WPiA UG, była minister ds. gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej poprzedniego rządu, podczas V Ogólnopolskiej Konferencji Prawa Morskiego "Porty morskie - konkurencyjność i innowacje".
- Na Forum Gospodarki morskiej spotykamy się, by debatować na tematy związane z interesem firm związanych z gospodarką morską. Wierzę, że tocząca się dziś dyskusja przyniesie wiele korzyści. Wnioski, które z niej wypłynęły przyczynią się do promowania branży morskiej. Bo takie mamy dziś zadanie: mówienie głośno o sukcesach w branży morskiej. Naszą misją jest propagowanie znaczenia gospodarki morskiej – podsumował prezydent Gdyni Wojciech Szczurek.
Globalne trendy w transporcie i logistyce oraz budowa spójnych sieci transportowych wykorzystujących lądowo-morskie łańcuchy transportowe były głównymi tematami tegorocznej, szóstej już Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej InfoGlobMar, której organizatorem jest Instytut Transportu i Handlu Morskiego Uniwersytetu Morskiego.