W marcu 700 pojazdów brytyjskiej armii oraz 650 żołnierzy wracających z NATO-wskich manewrów stacjonowało na terenie Wolnego Obszaru Celnego w Porcie Gdańsk.
„Obecność NATO na Morzu Bałtyckim ważniejsza niż kiedykolwiek” - powiedział Yngve Skoglund, dowódca Stałego Zespołu Okrętów NATO SNGM-1. Wczoraj, przy Nabrzeżu Stanów Zjednoczonych w Gdyni, zacumował FGS Oste - nawodny okręt nasłuchowy. Wizyta miała charakter dyplomatyczny.
Port Gdynia jest uniwersalnym portem multimodalnym w europejskiej sieci transportowej TEN- T. Owa przewaga, to między innymi przewaga technologiczna, wynikająca z wprowadzania innowacyjnych zmian, uwzględniających nieodległą przyszłość. Wierzymy, iż należy wychodzić naprzeciw potrzebom rynku, przewidując kierunek rozwoju branży morskiej i jako lider, być inicjatorem zmian i wytyczać trendy wśród europejskich portów morskich, podobnie jak w przypadku systemu AntyDron.
W Porcie Gdynia w pełni działa już nowoczesny system GBAS-RTK. To najbezpieczniejszy na świecie mechanizm naprowadzania statków. Umożliwia on wyznaczanie pozycji jednstek z dokładnością do kliku cm.
HMS Westminster od piątku cumuje przy Nabrzeżu Francuskim w Porcie Gdynia. Okręt Royal Navy przebywa w Polsce z wizytą roboczą. Z naszą kamerą weszliśmy na pokład fregaty wyposażonej w najnowocześniejszy morski system rakietowy. Robi wrażenie.
W piątek 17 czerwca zakończyły się największe, tegoroczne manewry wojskowe Anakonda-16. Bardzo ważnym elementem ćwiczenia było prowadzenie morskiej operacji obronnej. Zadanie to wykonywały okręty oraz jednostki brzegowe Marynarki Wojennej.
Myślisz, że potrafisz nawigować? Sprawdź nagrane opublikowane przez norweskiego żeglarza Tronda Sojersteda Bodtkera, który na swojej jednostce Off Piste manewruje między skalistym wybrzeżem Norwegii.
Siły okrętowe 3. Flotylli Okrętów zakończyły dzisiaj (piątek, 20 marca) pięciodniowe ćwiczenia na morzu.
Osłona szlaków żeglugowych, zabezpieczenie własnego transportu morskiego, utrzymanie panowania na morzu i niedopuszczenie do blokady morskiej państwa - to główne zadania trwających na Bałtyku ćwiczeń Okrętowej Grupy Zadaniowej.
Statki o nośności ponad 100. tysięcy ton powodują problemy związane z bezpieczeństwem żeglugi. Począwszy od 1980. roku w okolicach Iławy prowadzone są szkolenie kapitanów i pilotów z zakresu manewrowania dużymi jednostkami oraz reagowania na sytuacje wyjątkowe.
W całej Europie oficerowie pracujący w sektorze offshore, będącym obecnie obszarem kształtowania się najnowocześniejszych technologii stosowanych w gospodarce morskiej mają do swojej dyspozycji jedynie kilka symulatorów dynamicznego pozycjonowania. W piątek 7 lutego 2014r. Szkoła Morska w Gdyni zaprezentowała jedyny w naszym kraju niezwykle nowoczesny symulator DP klasy A.