Tegoroczne Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2023 będzie już 22. edycją wydarzenia. Impreza ponownie zgromadzi reprezentantów całej branży, którzy wezmą udział w licznych prezentacjach i pięciu panelach dyskusyjnych.
Do Portu Gdańsk zawinął dziś jeden z najdłuższych kontenerowców świata. COSCO Shipping Pisces, bo o nim mowa, zacumował przy nabrzeżu T2 terminalu kontenerowego DCT Gdańsk.
Brzozowy Kąt, wieś na Podlasiu. Grzebiąc na strychu, mały Zygmunt znajduje w kufrach egzemplarze miesięcznika „Morze”. Postępując według instrukcji, składa statki z papieru. Nieco później udoskonala projekty konstruując statki ze świńskiego koryta a następnie budując z kolegą drewniany kajak. Dziś, nie ma na świecie człowieka, który zaprojektował więcej żaglowców niż on, ale Zygmunt Choreń ani myśli przejść na emeryturę. Na desce kreślarskiej jego biura powstał właśnie godny następca legendarnej Pogorii.
Największy na świecie kontenerowiec już w Porcie Gdańsk. MSC Gülsün, bo o nim mowa, zacumował w piątek przy nabrzeżu T2 terminalu kontenerowego DCT Gdańsk. Na pokład statek może zabrać prawie 24 000 tysiące 20-stopowych kontenerów, co czyni go rekordzistą wśród tego typu jednostek.
W siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia 5 kwietnia odbyła się informacyjna konferencja otwierająca dla projektu „Budowa publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia" (nr projektu POIS.03.02.00-00-0015/17), współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko w nowej perspektywie 2014-2020, w której uczestniczyli m.in. przedstawiciele armatorów, administracji krajowej i lokalnej oraz głównego wykonawcy - Korporacji Budowlanej DORACO sp. z o.o. Projekt obejmuje wybudowanie nowego publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia wraz z infrastrukturą towarzyszącą, umożliwiającą sprawną obsługę ładunków i pasażerów oraz poprawę dostępności transportowej portu.
Co z Morską Stocznią Remontową Gryfia? Jak przebiegają prace przy budowie promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, kiedy rusza przekop Mierzei Wiślanej i co będzie największym sukcesem MGMiŻŚ? M.in. na te pytania w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl odpowiedział Marek Gróbarczyk, szef resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. W środę w Warszawie podsumował on 3-letnią działalność tego ministerstwa.
To nowa jakość na Bałtyku – tak o promie Nova Star w poniedziałek podczas spotkania z dziennikarzami mówił Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Najnowsza jednostka PŻB weszła do eksploatacji 14 września. Chociaż termin ten przekładany był aż 9 razy, zarząd PŻB liczy na to, że jednostka na stałe wejdzie na trasę Gdańsk-Nynäshamn. Z naszą kamerą byliśmy na pokładzie promu Nova Star.
Dziewięć zmian terminu, ale w końcu się udało. Nova Star, najnowszy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, w piątek wypłynęła w pierwszy rejs z Gdańska do Nynäshamn. Na miejscu ma być w sobotę w samo południe.
List intencyjny w sprawie przekazania Stoczni Szczecińskiej i Stoczni Remontowej „Gryfia” pod nadzór MGMiŻŚ podpisano w piątek podczas otwarcia 6. Międzynarodowego Kongresu Morskiego.
Nova Star już w Gdańsku. Najnowszy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej zacumował w środę przy Terminalu Promowym Westerplatte. Teraz przejdzie prace remontowe, a jak informuje Polferries, wejście na linię Gdańsk-Nynäshamn planowane jest na maj, co jest uzależnione od daty zakończenia prac w stoczni.
Nowy statek naukowo-badawczy Uniwersytetu Gdańskiego, który zastąpi obecną, wysłużoną już jednostkę K/H Oceanograf-2., jest katamaranem o długości całkowitej 49,5 m, szerokości 14 m. wysokość boczna wynosi 3,80 m zaś wysokość do pokładu górnego 6,55 m. Statek cechuje się bardzo małym zanurzeniem wynoszącym zaledwie 2 metry. Prędkość ekonomiczna nowej jednostki wynosić będzie 10 węzłów zaś maksymalna będzie o 2 węzły większa
- 2015 to kolejny dobry rok dla gdyńskiego portu. Nadal istotnym czynnikiem wspierającym osiąganie bardzo dobrych rezultatów pozostaje aktywna działalność inwestycyjna Zarządu Portu. W minionym roku ZMPG-a S.A. pomyślnie sfinalizował pięć ważnych projektów inwestycyjnych współfinansowanych przez UE w ramach POIiŚ 2007-2013 – mówił na konferencji wynikowej Janusz Jarosiński, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
30 października spółka LOTOS Petrobaltic S.A. podpisała umowę na przebudowę platformy wiertniczej na eksploatacyjną. W skład konsorcjum wykonawców przebudowy wchodzą spółki należące do Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. tj. Energomontaż-Północ Gdynia, Stocznia Remontowa NAUTA oraz stocznia Crist.
Statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych zbudowany został w Stoczni Remontowej Nauta na zamówienie Hellesøy Verft AS. Jest to pierwszy po latach przerwy wykonany przez Nautę kontrakt na budowę nowej jednostki i jednocześnie pierwszy statek zbudowany na przejętych terenach po Stoczni Gdańsk. Zawarte umowy i prowadzone negocjacje świadczą o tym, że rozpoczyna się nowy etap w historii Stoczni i że na historycznych terenach Stoczni Gdańskiej znowu będą budowane statki.
27 stycznia 2014r. o godzinie 11.00 w siedzibie ZMPG miała miejsce uroczystość zawarcia umowy między Zarządem Portu a Stocznią Marynarki Wojennej. Umowa ma przełomowy charakter, ponieważ stanowi istotny element działań niwelujących ograniczenia nawigacyjne w Porcie Gdynia i tworzy nowe szanse rozwoju dla portu i polskiej gospodarki.
9 maja 2013 roku odbyła się ceremonia położenia stępki pod budowę nowego statku naukowo-badawczego Uniwersytetu Gdańskiego -- „Oceanograf". Nowo budowana przez stocznię S.R. NAUTA, pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków S.A., jednostka dla Uniwersytetu Gdańskiego to specjalistyczny statek naukowo-badawczy do interdyscyplinarnych badań morza oraz prowadzenia zajęć dydaktycznych dla studentów Wydziału Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Calmax to amerykańska manufaktura znana na świecie ze swoich wysokiej klasy wyrobów precyzyjnych.