20 maja, w gdańskiej stoczni Safe, odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego holownika z serii Shoalbuster. Powstał na zamówienie holenderskiej stoczni Damen Hardinxveld.
Dziś rano, na pokładzie jednego z najnowocześniejszych statków naukowo-badawczych, r/v Oceanograf podpisane zostało porozumienie pomiędzy Uniwersytetem Gdańskim a Uniwersytetem Islandzkim. Zakłada ono m.in. wymianę pracowników naukowych i studentów oraz współpracę w zakresie wspólnych przedsięwzięć badawczych i organizacyjnych. Porozumienie o współpracy (Memorandum of Understanding) zostało podpisane w ramach wizyty Prezydenta Islandii w Gdańsku.
W terminalu BCT Gdynia obsłużono kolejny ładunek elementów farm wiatrowych. Z pokładu jednostki WARNOW MARS rozładowano 75 sekcji wież wiatrowych co stanowi 15 kompletnych masztów. Doświadczenie w przeładunkach tego typu ładunków oraz dogodne położenie w naturalny sposób stawia Port Gdynia jako potencjalne zaplecze w kontekście budowy i serwisu polskich, morskich farm wiatrowych.
W stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Remonowa Holding zwodowano elektryczny prom dla armatora Norled. Będzie to dwustronna jednostka z napędem Diesel Electric Hybrid. Kontrakt podpisany z norweskim armatorem zakłada budowę czterech takich statków.
Detekcja i monitoring wycieków substancji niebezpiecznych, bezpieczeństwo pożarowe w obszarach zagrożonych wybuchem oraz najnowsze rozwiązania w zakresie wczesnego wykrywania pożarów obiektów przemysłowych. To tylko niektóre zagadnienia poruszane podczas tegorocznej Konferencji STREFY Ex „Bezpieczeństwo pożarowe i wybuchowe – emisja, detekcja i przeciwdziałanie”. Jej jubileuszowa XX edycja odbyła się w Hotelu Hilton w Gdańsku w dniach 3-4 kwietnia 2019 r.
Deepwater Container Terminal Gdańsk laureatem „Bursztynowej Kaczki”. Nagroda została wręczona w piątek podczas spotkania biznesu morskiego wybrzeża gdańskiego „Wspólna Kaczka” 2018. Gala odbyła się w Gdynia Arenie.
Oceanograf, nowoczesny statek naukowo-badawczy Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego, w eksploatacji. Chociaż naukowcy wciąż sprawdzają możliwości jednostki, prowadzone są już na niej badania środowiska i przyrody Morza Bałtyckiego. Z naszą kamerą spędziliśmy dzień na pokładzie tego nowoczesnego katamaranu. Robi wrażenie.
M/v Adam Asnyk w Gdyni. Na statku Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok przy Nabrzeżu Stanów Zjednoczonych trwa załadunek kluczowych elementów nowoczesnej elektrowni węglowej na Filipinach. Projekt ten pozwoli zmniejszyć niedobór mocy w tym kraju.
USS Farragut w Porcie Gdynia. Amerykański niszczyciel rakietowy zawinął tam w piątek o godzinie 16:00. Przy Nabrzeżu Francuskim pozostanie do niedzieli. Jednostki nie można zwiedzać.
Nowoczesny, wygodny i nietypowy. W stoczni ALKOR w Gdańsku trwa przebudowa specjalistycznej jednostki do połowu ryb dla islandzkiego armatora Stormur Seafood ehf. Statek został już m.in. wydłużony oraz podniesiono jego pokłady.
Szkoła Morska w Gdyni stawia na nowoczesne technologie. W pracującym tam symulatorze siłowni okrętowej zainstalowano ważną aktualizację. Teraz funkcjonalność systemu została rozszerzona m.in. o możliwość realizowania operacji związanych z obsługą rzeczywistego wyłącznika wysokonapięciowego. Dzięki temu symulator spełnia wymogi konwencji STCW w zakresie kursu wysokich napięć (High Voltage Curse).
Sv. Apostol Andrey w gdyńskim porcie. Statek przypłynął po olbrzymie generatory. Do ich załadunku trzeba było użyć największego dźwigu pływającego w Polsce.
Nietypowa przebudowa w stoczni ALKOR w Gdańsku trwa. Po montażu środkowej części kadłuba i podniesieniu pokładów, rozbudowywana dla islandzkiego armatora Stormur Seafood ehf jednostka będzie teraz wyposażana i malowana. Prace mają zakończyć się jeszcze w tym roku.
Waży 167 t i ma prawie11 metrów długości. To moduł średnioprężny gigantycznej turbiny dla Elektrowni Opole. Jego przeładunek z barki na statek odbył się w Gdańsku w środę. Stamtąd moduł popłynie do Szczecina, a następnie Odrą do Opola.
- To bardzo zaawansowana jednostka, pierwsza w swoim rodzaju wybudowana specjalnie dla tego typu usług. Jej projekt powstał praktycznie od zera. Statek zapewnia szybkie i bezpieczne kładzenie kabli morskich, dzięki dużej automatyzacji systemów zainstalowanych na jednostce – mówił podczas uroczystości chrztu jednostki Regis Rougier, dyrektor zarządzający w Siem Offshore.
8 stycznia w Zakładzie Nowych Budów w Gdańsku odbyła się ceremonia położenia stępki połączona z umieszczeniem monety na szczęście na jednostce naukowo-badawczej, którą stocznia Nauta buduje dla Uniwersytetu w Goeteborgu. Kontrakt na budowę statku naukowo-badawczego Nauta podpisała pod koniec roku 2013 po przetargu, w którym gdyńska stocznia pokonała czternaście europejskich stoczni.
Statek typu PSV do obsługi platform wiertniczych zbudowany został w Stoczni Remontowej Nauta na zamówienie Hellesøy Verft AS. Jest to pierwszy po latach przerwy wykonany przez Nautę kontrakt na budowę nowej jednostki i jednocześnie pierwszy statek zbudowany na przejętych terenach po Stoczni Gdańsk. Zawarte umowy i prowadzone negocjacje świadczą o tym, że rozpoczyna się nowy etap w historii Stoczni i że na historycznych terenach Stoczni Gdańskiej znowu będą budowane statki.
W miniony piątek, 7 marca 2014 r., zakończyła się trwająca dwa dni z rzędu operacja wodowania holownika typu Rotor®Tug o napędzie hybrydowym. To pierwszy z dwóch takich holowników, jaki zostanie zwodowany w najbliższym czasie w kraju. Znajdą się one na pewno w pierwszej dziesiątce tego typu jednostek oddanych do użytku na świecie.
Wielozadaniowy statek PSV (Platform Supply Vessel) jest pierwszą jednostką, która została zwodowana w gdańskiej stoczni Remontowa Shipbuildig w 2014r. To ósmy statek z serii budowanej dla amerykańskiego potentata w sektorze offshore.