• <

Wynik wyszukiwania - "Kanał Panamski" - Wiadomości

Kanał Panamski świętuje ósmą rocznicę rozbudowy. Liczba dziennych tranzytów ma stale wzrastać

Jedna z najważniejszych przepraw morskich na święcie obchodziła ósmą rocznicę programu rozbudowy. Przedsięwzięcie ma zapewnić obsługę statków o większym zanurzeniu, jednocześnie zapewniając wzrost dziennych tranzytów. Odbywa się to w obliczu niedawnego kryzysu w związku ze spadkiem opadów i zmniejszeniem dziennej liczby przepuszczanych jednostek nawodnych. Zarząd Kanału Panamskiego stoi przed wyzwaniem wynikającym ze zmian klimatu i zabezpieczenia zasobów wody.
31.07.2024

Tranzyt statków w Kanale Panamskim zmalał w porównaniu do 2023 r.

Tranzyt statków w Kanale Panamskim w I kwartale 2024 r. był o 29 proc. mniejszy niż w tym samym okresie rok wcześniej - przekazano w raporcie Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Dodano, że obecnie liczba obsługiwanych statków została zwiększona z 22 do 26 dziennie.
16.06.2024

Niemieckie okręty przekroczyły Kanał Panamski. Będą wykonywać zadania na Pacyfiku

Fregata FGS Baden-Württemberg (F222) i okręt zaopatrzeniowy FGS Frankfurt am Main (A1412) dotarły na Pacyfik w nocy z 1 na 2 czerwca, pokonując Kanał Panamski w ciągu ośmiu godzin. To element budowania niemieckiej polityki morskiej na dalekich akwenach, w ramach której siły Deutsche Marine odwiedzają porty i służą rozwijaniu partnerstwa morskiego i bezpieczeństwa.
06.06.2024

Wyższe zanurzenie w Kanale Panamskim pół miesiąca przed czasem

Zarząd Kanału Panamskiego zwiększył dopuszczalne zanurzenie w śluzach Neoponamax do 45 stóp (13,7 m). Pierwotnie korektę tę zapowiedziano na 15 czerwca.
31.05.2024

Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorowe dla 10 nowych holowników obsługujących Kanał Panamski

Zarząd Kanału Panamskiego zamówił dziesięć hybrydowych holowników ciągnikowych od europejskiego stoczniowca Astilleros Armón, z opcjami na kolejne 10 podobnych jednostek. Norweska firma Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorów dla statków hybrydowo-elektrycznych. Zawarty kontrakt dotyczy holowników o długości 30 metrów i uciągu 70 ton. Został podpisany w październiku 2023 roku i wyceniony na 150 mln dolarów.
24.05.2024

Normalizacja żeglugi na Kanale Panamskim ma nastąpić do 2025 roku, o ile dopisze pogoda

Z racji na zbliżający koniec pory suchej w Ameryce Środkowej, Zarząd Kanału Panamskiego liczy na normalizacje w kwestii poziomu wody i możliwości zwiększenia liczby statków przemieszczających się przez tę istotną trasę morską. W oparciu o obecny i prognozowany poziom wody w jeziorze Gatun oraz w związku z operacyjną strategią wodną (OWS) wdrożoną przez zarząd oraz władze Panamy, stopniowo ma zwiększać się ilość oferowanych tranzytów. Od 25 marca jest to 27 dziennie, gdy jeszcze w lutym spadła do zaledwie 18.
12.04.2024

Spadły koszty przeprawy przez Kanał Panamski

Dobre wieści dla żeglugi handlowej: spadły koszty przeprawy przez Kanał Panamski. Do niedawna armatorzy płacili rekordowe stawki rzędu kilku milionów dolarów, aby omijać korki na tym strategicznym szlaku. Teraz, gdy coraz mniej statków chce korzystać z tej trasy, ceny znacząco spadły.
15.01.2024

Susza na Kanale Panamskim wyzwaniem dla żeglugi. Maersk będzie wysyłać część kontenerów lądem

Duński gigant żeglugowy Maersk wdraża alternatywne rozwiązanie w związku z problemem przemieszczania statków przez Kanał Panamski. Trwająca od wielu miesięcy susza spowodowała, że jego władze zmniejszają dzienną ilość przepuszczanych jednostek morskich. Aby ograniczyć straty w związku z wydłużeniem transportu oraz tym samym łańcucha dostaw, firma chce korzystać z tras lądowych.
11.01.2024

USA odnotowują zaskakujący spadek deficytu handlowego

W listopadzie deficyt handlowy Stanów Zjednoczonych zaskakująco zmalał, osiągając poziom 63,2 miliarda dolarów, co jest wynikiem znaczącego spadku importu dóbr konsumpcyjnych.
10.01.2024

Ekstremalna susza wciąż dotyka Kanał Panamski. To rodzi ogromne problemy dla międzynarodowej żeglugi

Zmiany klimatyczne wpływają na globalne przepływy handlowe, w tym przez Kanał Panamski, obsługujący statki przewożące produkty i surowce ze 160 krajów oraz ponad 40 proc. amerykańskich kontenerów - wskazuje portal Xataka w piątek. W normalnych warunkach tą drogą przepływa co roku 12 tys. statków z ładunkami.
05.01.2024

Nadzieja w 2024 roku w Przylądku Dobrej Nadziei. Połączenia z Azją ważne dla bezpieczeństwa Polski

W 2023 roku zawiodły dwa główne przejścia łączące globalne rynki. Przejście przez Kanał Panamski w 2024 roku będzie zgodnie z zapowiedziami obsługiwać statki o mniejszym zanurzeniu. Region wokół Kanału Sueskiego stał się znowu niebezpieczny i nic nie zapowiada, że w 2024 roku będzie bezpieczniej niż na początku obecnie mijającego 2023. A to oznacza również wyzwania dla polskich producentów, spedytorów, logistyków i gestorów ładunków.
31.12.2023

Rekordowa opłata w Kanale Panamskim. Prawie 4 mln USD za priorytet

W obliczu trwającej suszy Kanał Panamski staje przed szczególnymi wyzwaniami, co prowokuje armatorów do nietypowych decyzji. Ostatnio japoński gigant petrochemiczny, Eneos, zdecydował się zapłacić rekordową opłatę 3,97 mln dolarów za pierwszeństwo w ominięciu korków na strategicznym szlaku żeglugowym.
18.11.2023

Kanał Panamski podkopany przez górników i prezydenta Panamy

Górnicy przyczynili się do zatorów na Kanale Panamskim, a długotrwała susza obnażyła brak strategicznego myślenia w Panamie. Zniszczone środowisko naturalne i zakłócony bilans wodny są prawdziwym źródłem problemów zarządu Kanału Panamskiego i operatorów. Lokalne obniżenie stanu wody w jednym jeziorze ma globalne konsekwencje, które będą trwały co najmniej do lutego 2024 r.
10.11.2023

Susza nie oszczędza Kanału Panamskiego. Mniej statków może z niego skorzystać

Ameryka Środkowa zmaga się od wielu tygodni z kryzysem w związku z suszą i spadkiem opadów. Jest to wyzwanie także dla żeglugi, w tym kluczowego przesmyku łączącego Ocean Atlantycki z Oceanem Spokojnym.
02.11.2023

Seaspan i AES podpisują protokół ustaleń w sprawie współpracy związanej z bunkrowaniem LNG

W ramach 3. Międzynarodowego Globalnego Forum LNG, które odbyło się w Kartagenie w Kolumbii, Seaspan podpisał protokół ustaleń (MoU) z globalną firmą energetyczną AES. Współpraca ta ma na celu głównie świadczenie usług bunkrowania skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla statków żeglugowych przepływających przez Kanał Panamski , a także zbadanie możliwości świadczenia tych i podobnych usług na rynkach regionalnych w obszarze wpływu terminala LNG Costa Norte.
06.10.2023

Statki płacą ponad 700 tys. dolarów za możliwość przepłynięcia Kanału Panamskiego z pominięciem kolejki

Ponad 700 tys. dolarów płacą statki na aukcjach, organizowanych przez administrację Kanału Panamskiego (ACP), aby nie czekać w długiej kolejce na tranzyt i uniknąć opóźnień w dostarczeniu towaru.
28.08.2023

Ograniczenia w Kanale Panamskim potrwają przez kolejny rok

Ograniczenia dotyczące głębokości zanurzenia statków oraz liczby codziennych tranzytów przez Kanał Panamski wydają się stawać się rutynowym elementem jego funkcjonowania. W rozmowach z agencjami Reuters oraz Agence France-Presse, reprezentanci władz Kanału sugerują, że aktualne regulacje będą utrzymane przynajmniej przez kolejne 10 miesięcy.
26.08.2023

Trwają prace nad rozładowaniem "największego korka świata" w Kanale Panamskim

Zarząd Kanału Panamskiego, rozładowujący "największy korek świata", powiadomił w środę, że na wejście do kanału czeka obecnie 131 statków, o 45 proc. więcej niż średnio, ale mniej niż w kolejce, która oczekiwała na przeprawę w ubiegłym miesiącu, liczącej 165 jednostek.
23.08.2023

Historyczna susza zakłóca działanie Kanału Panamskiego

Władze Kanału Panamskiego zmniejszyły maksymalną masę statków i liczbę dziennych przepraw statków w celu oszczędzania wody. Eksperci transportu morskiego obawiają się, że takie zdarzenia mogą stać się nową normą, ponieważ niedobory opadów w piątym najbardziej mokrym kraju na świecie zwracają uwagę na zagrożenia klimatyczne wpływające na przemysł żeglugi oceanicznej, który obsługuje 80% światowego handlu.
22.08.2023

Kanał Panamski spodziewa się spadku przychodów

Zarząd Kanału Panamskiego przewiduje znaczny spadek swoich dochodów w nadchodzącym roku, ponieważ pracuje nad zarządzaniem operacjami kluczowej drogi wodnej w obliczu ciągłego niedoboru wody.
06.08.2023

Kanał Panamski opóźnia ograniczenie głębokości po długo oczekiwanym deszczu

Władze Kanału Panamskiego poinformowały, że opóźnią datę wprowadzenia ograniczeń dotyczących głębokości, które miały dotyczyć największych statków przepływających przez tę kluczową drogę morską. Na decyzję tę wpływ miał bardzo potrzebny deszcz, który przyniósł ulgę w napiętej sytuacji na tym morskim szlaku.
26.06.2023

Kanał Panamski – rekord pojemności statku pobity

Należący do linii CMA CGM kontenerowiec Zephyr został statkiem o największej pojemności ładunkowej, jaki kiedykolwiek przepłynął przez Kanał Panamski.
04.08.2022

Ponad pół mld ton towarów. To rekordowy rok dla Kanału Panamskiego

Przez Kanał Panamski w ostatnim roku przepłynęło ponad pół miliarda ton towarów, co oznacza rekordowy poziom dla kluczowej w świecie drogi wodnej - powiedział w czwartek Ricaurte Vasquez, administrator Panama Canal Authority.
29.10.2021

Więcej tranzytów przez Kanał Panamski podkreśla ożywienie światowego handlu

Zarząd Kanału Panamskiego twierdzi, że tranzyty statków odbijają się, gdy światowy handel ożywia się po pandemii Covid-19.
16.07.2021

Dłuższe statki mogą teraz korzystać z rozszerzonego Kanału Panamskiego

Po prawie pięciu latach od otwarcia śluz Neopanamax, Zarząd Kanału Panamskiego ogłosił zwiększenie maksymalnej dopuszczalnej długości statków do ponad 370 metrów, co stanowi wzrost o ponad 4 metry w porównaniu z poprzednim limitem.
18.06.2021

Kanał Panamski coraz droższy

Administracja Kanału Panamskiego (ACP) ogłosiła niedawno, że odkładają na czerwiec decyzję o wzroście opłat za rezerwację tranzytu. To reakcja na prośby operatorów statków, o ponowne rozważenie podwyżek stawek za tą usługę w związku z falą zakłóceń w globalnym łańcuchu dostaw.
15.04.2021

Rekord przewozów LNG w Kanale Panamskim

Kanał Panamski zanotował w styczniu nowy rekord w przewozie skroplonego gazu ziemnego. Zarząd Kanału Panamskiego (ACP) zanotował tranzyt 58 jednostek przewożących LNG, co odpowiada 6,74 mln ton.
04.02.2021

Kanał Panamski łączy siły z PPC i PSA, by zoptymalizować dystrybucję szczepionek przeciwko COVID-19

Kanał Panamski podpisał list intencyjny z Panama Ports Company (PPC) oraz terminalem PSA, by pomóc w optymalizacji dróg dostaw w celu dystrybucji szczepionki COVID-19 i dostaw do Ameryki Łacińskiej.
27.01.2021

Korek LNG w Kanale Panamskim może potrwać nawet do marca

Zagęszczony ruch w Kanale Panamskim opóźniający dostawy LNG może trwać przez kolejne zimowe miesiące, mimo starań władz obiektu o przyśpieszenie tranzytu.
15.01.2021

Zarząd Kanału Panamskiego wygrał sprawę arbitrażową o wartości 265 milionów dolarów

Władze Kanału Panamskiego oświadczyły, że wygrały w piątek orzeczenie arbitrażowe w sprawie zwrotu 265 milionów dolarów od konsorcjum, które zbudowało trzeci zestaw śluz dla kluczowego transoceanicznego szlaku wodnego.
29.09.2020

Kanał Panamski ujawnił plany inwestycji w zakresie gospodarki wodnej

Kanał Panamski ujawnił plany inwestycji w portfolio rozwiązań w zakresie gospodarki wodnej w celu poprawy ilości, jakości i kontroli dostaw.
10.09.2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.