• <

Wynik wyszukiwania - " bezpieczeństwo żeglugi" - Wiadomości

Na morskich szlakach bardzo niespokojnie. Raport wypadków i zdarzeń morskich – czerwiec 2024 r.

Pomimo utrzymujących się konfliktów geopolitycznych i zagrożeń klimatycznych, w 2023 r. światowy przemysł morski odnotował rekordowo niską liczbę strat dużych statków. Według Allianz Safety and Shipping Review 2024 światowy przemysł morski osiągnął nowy kamień milowy w zakresie bezpieczeństwa w 2023 r., a straty dużych statków spadły do rekordowo niskiego poziomu zaledwie 26 w ciągu roku.
10.07.2024

Posiedzenie TTE. Nowe strategie dla bezpieczeństwa żeglugi i efektywności kolei

Podczas posiedzenia unijnej Rady ds. Transportu (TTE) w Luksemburgu z udziałem ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka, ministrowie ds. transportu państw UE uzgodnili stanowisko Rady (tzw. podejście ogólne) w sprawie projektów ustawodawczych dotyczących wykorzystania zdolności przepustowej infrastruktury kolejowej na jednolitym europejskim obszarze kolejowym, rozszerzenia mandatu Europejskiej Agencji ds. Bezpieczeństwa na Morzu (EMSA) oraz dyrektywy ws. Systemu Informacji Rzecznej (RIS).
18.06.2024

Rząd chce uporządkowania przepisów o materiałach niebezpiecznych zatopionych w Bałtyku

Trwają prace nad projektem nowelizacji przepisów dot. materiałów niebezpiecznych zatopionych w Bałtyku; w ustawie o obszarach morskich RP i administracji morskiej ma znaleźć się odrębny rozdział porządkujący i uzupełniający regulacje w tej sprawie - wynika z wykazu prac legislacyjnych rządu.
17.06.2024

Eksperci: przyczyną wypadku jachtu Tjorven było wystawienie na działanie fal przybojowych w trudnym żeglarsko rejonie

Przyczyną wypadku jachtu Tjorven było wejście w strefę fal przybojowych po minięciu główek ujścia Przekopu Wisły i wystawienie go na działanie tych fal przez zbytnie odpadnięcie jachtu od fali po postawieniu żagli - uznali eksperci z Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich (PKBWM). W swoim raporcie podkreślili, że rejon ujścia Przekopu Wisły, gdzie doszło do wywrócenia się jednostki, jest trudny do żeglowania.
04.06.2024

Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze

Jeśli morskie mapy elektroniczne (ENC) będą powszechnie dostępne, odegrają niezwykle ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa statków. Niezawodne mapy elektroniczne są niezbędne w czasach, gdy coraz częściej mamy do czynienia z zakłóceniami sygnału GPS, cyberatakami, wyłączeniami systemów identyfikacyjnych statków oraz włamaniami do sieci informatycznych flot, spedytorów, operatorów logistycznych i portów.
07.05.2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.