We wtorek Unity Line poinformowało, że prom ro-pax Epsilon zostaje wyłączony z użytku na czas bliżej nieokreślony. Jest to spowodowane wypadkiem, który miał miejsce w porcie Trelleborg. Prawdopodobnie doszło do kolizji promu z pirsem.
We wtorek na stronie Unity Line podano komunikat na temat zaistniałej sytuacji: Informujemy, że z przyczyn technicznych prom m/f Epsilon z dniem 30.01.2024 zostaje wyłączony z eksploatacji do odwołania.
"We would like to inform that due to technical reasons ferry m/f EPSILON as from today will be out of service until further notice. We kindly apologize for any inconveniences related to above matter." Unity Line
— Freightlink Freight Ferries & Tunnels (@freightlink) January 30, 2024
Alternatives available https://t.co/iLmzss5w3D pic.twitter.com/x4kiSlyAhe
Epsilon to nowoczesny prom typu ro-pax zbudowany w 2011 r. w renomowanej włoskiej stoczni Visentini. Mierzy 186 m długości, 25 m szerokości, ma niemal 3000 m linii ładunkowej oraz dedykowany pokład dla samochodów osobowych. Może przewieźć jednorazowo ok. 130 ciężarówek i 260 pasażerów. Dysponuje on największą pojemnością ładunkową pośród promów eksploatowanych przez polskich armatorów.
W połowie 2022 r. zakupiła go szczecińska firma Euroafrica Shipping Lines. Wcześniej prom czarterowany był do Irish Ferries i pływał w barwach tych linii do grudnia 2023 r. Euroafrica Shipping Lines czarteruje go teraz do Unity Line.
12 grudnia ubiegłego roku Unity Line podpisało nową umowę z Portem Trelleborg na obsługę promów serwisu UL, w tym czarterowanych od Euroafrica Shipping Lines Copernicusa oraz nowego Epsilona.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy