Rosja, Turcja, Norwegia - to tylko niektóre państwa, w których prace wykonywały jednostki należące do Polskiego Ratownictwa Okrętowego (PRO). 3 lutego do Gdyni wrócił żuraw pływający MAJA.
Jak powiedział nam Tomasz Borowski z gdyńskiego przedsiębiorstwa PRO: "MAJĘ przyholował na redę w Gdyni wielozadaniowy holownik oceaniczny PRO o nazwie OPAL. Operacja holowania odbywała się z rosyjskiego portu Ust Luga leżącego w Zatoce Fińskiej. MAJA przez 25 dni stycznia brała udział w porcie Ust Luga w rozładunku z kilku statków i budowie na nabrzeżu nowego bardzo dużego urządzenia specjalistycznego do przeładunku ładunków sypkich. Prace te były wykonywane przy użyciu dwóch żurawi pływających. Była to już druga kilkutygodniowa praca MAI w porcie Ust Luga przy jego rozbudowie na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy".
To nie jedyne zagraniczne prace jednostek należących do PRO. Inny wielozadaniowy holownik ONYX o mocy 5150 koni
mechanicznych i uciągu na palu 65 ton z klasą dynamicznego
pozycjonowania DP2 w ten weekend zakończył holowanie oceaniczne
tankowca do przewozu chemikaliów z Trynidadu do Turcji.
Kolejny wielozadaniowy holownik PRO o nazwie AMBER II także o mocy 5150 koni mechanicznych i uciągu 65 ton w ubiegłym tygodniu rozpoczął holowanie nowego statku rybackiego z Turcji do Norwegii.
Warto przypomnieć, że 2 stycznia Polskie Ratownictwo Okrętowe (PRO) obchodziło wyjątkowy jubileusz. Przedsiębiorstwo będące kluczowym podmiotem w branży polskiej gospodarki morskiej świętuje w tym roku 70 lat istnienia.
Polskie Ratownictwo Okrętowe jest przedsiębiorstwem armatorskim, którego działalność obejmuje m.in. świadczenie usług transportu morskiego i usług dźwigowych dla przemysłu morskiego offshore, a w tym w szczególności holowania oceaniczne, seismic support, usługi przeładunku i transportu towarów.
Misja, zgodnie z którą firma działa już 70 lat jest eksploatowanie nowoczesnej floty, z uwzględnieniem najwyższego poziomu bezpieczeństwa ludzi, środowiska naturalnego i mienia oraz utrzymanie najwyższego poziomu jakości we wszystkich obszarach działalności.
Polskie Ratownictwo Okrętowe powstało w 1951 jako organizacja, której głównym zadaniem było oczyszczanie polskiego wybrzeża z wraków pozostałych po II wojnie światowej. W późniejszym czasie PRO poszerzyło swoją działalność o ratownictwo morskie.
W 2002 roku ze struktur PRO wydzielono Morską Służbę Poszukiwania i Ratownictwa.
Polskie Ratownictwo Okrętowe jest jedynym w Polsce armatorem nowoczesnych, specjalistycznych holowników typu AHTS – Anchor Handling Tug Supply i właścicielem żurawia pływającego o największym na Bałtyku unosie 330 ton.
Od 70 lat PRO świadczy usługi holowania różnego rodzaju obiektów na dalekich trasach morskich i oceanicznych.
Od przeszło 30 lat przedsiębiorstwo buduje swoją pozycję również na międzynarodowych rynkach offshore, przy obsłudze morskich instalacji paliwowych i wydobywczych. Operując specjalistyczną flotą wykonuje pozycjonowanie platform wiertniczych, transport ładunków i specjalistycznego personelu, obsługę barek typu ‘project cargo’, obsługę morskich terminali paliwowych i tankowców.
Wykorzystując żuraw pływający MAJA, firma świadczy również specjalistyczne usługi przeładunku sztuk ciężkich o wagach do 330 ton we wszystkich portach Morza Bałtyckiego. Oprócz tego oferuje wynajem żurawia do transportu morskiego ładunków sztuk ciężkich na pokładzie między portami Morza Bałtyckiego.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”