Firma Windcat Workboats otrzymała pierwsze w Holandii pozwolenie na bunkrowanie wodoru. Pierwszą jednostką, jaką zabunkrowano, był zaopatrzeniowiec offshore Hydrocat 48.
Windcat Workboats uzyskał licencję na bunkrowanie wodoru w porcie IJmuiden. Cała procedura trwała dość długo, bo zaangażowane strony – poza wnioskującym były to m.in. agencja środowiskowa Ijmond oraz porty IJmuiden i Amsterdam – musiały najpierw ustalić, jaka infrastruktura oraz dokumentacja są niezbędne w procesie bunkrowania wodoru. Niemniej jednak uzyskana przez Windcat Workboats licencja znacznie przyspieszy procedurę dla kolejnych chętnych.
William Van der Wel, dyrektor zarządzający Windcat Workboats, stwierdził, że ta licencja jest znaczącym krokiem w kierunku powszechniejszego wykorzystania wodoru jako paliwa dla statków i zwiększenia zrównoważonego rozwoju całego sektora.
Hydrocat 48, pierwsza zabunkrowana na mocy licencji jednostka, jest wyposażona w dwupaliwowe silniki MAN i system wtrysku wodoru. Statek jest wykorzystywany do transportu załogi i zapasów do i z morskich farm wiatrowych. Windcat Workboats planuje również wprowadzenie do użytku kolejnych jednostek na wodór.
Podczas swojego pierwszego bunkrowania w IJmunden Hydrocat 48 zabunkrował tzw. wodór szary, ale trwają prace nad zapewnieniem dostępności zielonego wodoru.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy