Firma Kongsberg Maritime podpisała kontrakt o wartości 40 milionów dolarów na dostawę sprzętu do pierwszego statku do instalacji turbin wiatrowych budowanego w Stanach Zjednoczonych.
Nowy WTIV, jest jednym z największych statków tego typu na świecie. Jest budowany w stoczni Keppel AmFELS w Brownsville w Teksasie dla amerykańskiej firmy energetycznej Dominion Energy. Jednostka jednocześnie będzie mogła przetransportować fundamenty oraz zainstalować kilka zestawów turbin wiatrowych nowej generacji. Statek rozpocznie swoją działaność przy realizacji projektów morskich farm wiatrowych u wschodniego wybrzeża USA.
W celu zapewnienia optymalnej pracy w trudnych warunkach Kongsberg Maritime wyposaży jednostkę w zintegrowane rozwiązanie z kontrolą ruchu, dynamicznym pozycjonowaniem oraz napędem. Ponadto firma dostarczy również do statku maszyny pokładowe, instalacje elektryczne oraz sprzęt telekomunikacyjny.
Będzie to pierwszy tego typu statek zbudowany zgodnie z wymogami ustawy Jones Act.
Zakończenie prac i przekazanie statku planowane jest na koniec 2023 roku.
„Kongsberg Maritime wnosi lata doświadczeń i najnowocześniejszą technologię do budowy pierwszego amerykańskiego statku instalacyjnego morskich turbin wiatrowych, zgodnego z ustawą Jones Act, która jest kluczowa dla rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w USA” – skomentował starszy wiceprezes Dominion Energy, Mark D. Mitchell.
„Indywidualne rozwiązania, które opracowaliśmy dla statków instalujących turbiny wiatrowe, pokazują, ile pracy i wysiłku poświęcamy na ułatwianie i zachęcanie do zrównoważonych działań w sektorze morskim. Cieszymy się, że jesteśmy kluczowym dostawcą pierwszego WTIV, który ma zostać zbudowany zgodnie z wymogami ustawy Jones Act, co wskazuje na dobrą pozycję Kongsberg Maritime na rynku amerykańskim. Jesteśmy naprawdę dumni z tego, że możemy czerpać korzyści z naszej wiedzy technologicznej we wszystkich sektorach morskich” – dodał Egil Haugsdal, prezes Kongsberg Maritime.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy