W portach Szczecin i Świnoujście przeładunki w wrześniu tego roku wzrosły o blisko osiem procent w stosunku do września 2019 roku. To oznacza, że przeładowano więcej o 197,7 tys. ton z 2 576,4 tys. ton w 2019 r. do 2 774,1 tys. ton w 2020 r.
Największy wzrost odnotowano w przeładunku rudy. Wzrost wyniósł aż 46,4 %, co daje 71,6 tys. ton. Drugi pod względem wzrostu był przeładunek węgla + 30%, a trzecie paliw + 26,8%.
Wzrósł także przeładunek drobnicy o 3,6 % (w tym drobnicy promowej o 5,5%).
We wrześniu spadły natomiast przeładunki zboża o 33,3%, kontenerów o 4,7% i innych masowych o 1,4%.
Narastająco po trzech kwartałach br. porty w Szczecinie i Świnoujściu notują niewielki jednocyfrowy spadek przeładunków. Tych w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego jest mniej o sześć procent.
Warto podkreślić, że mimo trudnej sytuacji epidemiologicznej ciągłość dostaw towarów nie została zagrożona a wszystkie najważniejsze inwestycje w obu portach przebiegają bez zakłóceń.
Półmetek minęła rozbudowa i przystosowanie do obsługi transportu intermodalnego Terminalu Promowego w Świnoujściu, trwa także proces wyłaniania operatora Głębokowodnego Terminala Kontenerowego.
W Szczecinie i Świnoujściu bez utrudnień trwają największe w historii prace budowlane poprawiające dostęp kolejowy do portów.
Tor wodny Świnoujście - Szczecin pogłębiany jest do głębokości 12,5 metra, co umożliwi zawijanie większych jednostek w szczecińskim porcie.
Wspólnie z partnerami realizujemy konsekwentnie gigantyczny program inwestycyjny przekraczający 1,5 mld euro służący poprawie oferty portów, a w konsekwencji pozyskaniu dodatkowych kontrahentów i ładunków.
Ruszają dwa wielkie przedsięwzięcia ZMPSiŚ w porcie Szczecin w rejonie Basenu Kaszubskiego i Kanału Dębickiego. Spółka podpisała kontrakty z ich wykonawcami: dla "Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego" z konsorcjum firm NDI Sp. z o.o. oraz NDI SOPOT S.A., dla "Poprawa dostępu do Portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego" z gdańską Korporacją Budowlaną DORACO.
Wprowadzone przez ZMPSiŚ SA procedury bezpieczeństwa zapobiegły niebezpieczeństwu pojawienia się wirusa wśród pracowników i przypływających załóg.
Spółka spełniając rolę społecznej odpowiedzialności biznesu, zaangażowała się we wsparcie służb medycznych w walce z korona wirusem i przekazała dwie darowizny.
Pomoc od portu, w kwocie miliona złotych trafiła do trzech szpitali - dwóch w Szczecinie: zakaźnego przy ul. Arkońskiej i PSK 1 przy ul. Unii Lubelskiej oraz do koszalińskiego Szpitala Wojewódzkiego przy ul. Tytusa Chałubińskiego.
Za przekazane środki został zakupiony sprzęt potrzebny tym jednostkom, tj. respiratory, kardiomonitory, pompy infuzyjne oraz ambulans. Z kolei druga darowizna przeznaczona była na zakup aparatury służącej do wczesnej diagnostyki korona wirusa.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”