Grupa technologiczna Wärtsilä dostarczy systemy obsługi ładunków dla pięciu nowych bardzo dużych jednostek przewożących gaz propan-butan, które zostaną zbudowane na stoczni Hyundai Heavy Industries (HHI) w Korei Południowej. Zamówienie u Wärtsilä zostało zarejestrowane w trzecim kwartale 2023 roku.
Statki te zostały zamówione przez norweskiego właściciela statków Solvang we wspólnym przedsięwzięciu z firmą Gunvor Group Ltd z siedzibą w Genewie. VLGC (Very Large Gas Carriers) będą o rozmiarze Panamax i stanowią następną generację "eko-statków".
"Być zaufanym partnerem dla kilentów to coś, nad czym ciężko pracowaliśmy. Osiąga się to poprzez dostarczanie efektywnych i niezawodnych rozwiązań. Dlatego jesteśmy bardzo zadowoleni z tego zamówienia i kontynuowania naszych dobrych relacji zarówno z HHI, jak i Solvang" - skomentował Patrick Ha, Kierownik Sprzedaży w Wärtsilä Gas Solutions.
Statki będą miały pojemność ładunkową wynoszącą 88 000 m3. Sprzęt od Wärtsilä jest planowany do dostarczenia na stocznie na początku 2025 roku, a pierwszy statek ma rozpocząć operacje pod koniec 2026 roku.
Wärtsilä Gas Solutions zajmuje pozycję lidera na rynku w zakresie innowacyjnych systemów i rozwiązań cyklu życia dla łańcucha wartości gazu. Główne obszary działalności tej firmy koncentrują się na obszarze gazu w transporcie morskim, obejmując składowanie, paliwo, transfer i zarządzanie gazem opadowym (BOG), a także gazu wykorzystywanego do produkcji energii, skroplenia i rozwiązań biogazowych. Wärtsilä Gas Solutions wspomaga klientów w dążeniu do zrównoważonej przyszłości, kładąc nacisk na efektywność cyklu życia, innowacje i cyfryzację.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy