W piątek, 16 października w gdańskiej stoczni Safe odbyło się wodowanie częściowo wyposażonego kadłuba statku z serii Damen Utility Vessel 3911. Powstał na zamówienie stoczni Damen Maaskant, gdzie odbędzie się końcowe wyposażenie i próby rozruchowe jednostki.
Do wodowania kadłuba wykorzystany został pływający dźwig Maja należący do Polskiego Ratownictwa Okrętowego. Maja ma 55,49 m długości, 25,02 m szerokości oraz 2,85 m zanurzenia. Jej ramię obraca się o 360°, hak główny ma udźwig 330 t, a hak pomocniczy – 100 t.
Statek z serii Damen Utility Vessel 3911 o numerze budowy YN573109 otrzyma nazwę Jamaica III i trafi do Portu w Jamajce (PAJAM). Jego dostawa jest przewidziana na I-II kwartał przyszłego roku.
Dokumentacja techniczna została wykonana i dostarczona przez Damena zaś dokumentację roboczą wykonało biuro projektowe Safe. W Gdańsku, kadłub statku został cześciowo wyposażony (miedzy innymi w systemy rurociągów a także układ napędowy). Z kompletnie pomalowanym poszyciem i zbiornikami zostanie przekazany do stoczni Damen Maaskant pod koniec października. Tam odbędzie się końcowe wyposażenie i próby rozruchowe jednostki.
Statek jest budowany po nadzorem towarzystwa klasyfikacyjnego BV.
UV3911 w liczbach:
długość: 39,4 m;
szerokość: 10,8 m;
powierzchnia pokładu: 200 m2;
ilość kabin: 11;
nośność: 250t.
Więcej na temat zwodowanej w gdańskiej stoczni jednostki TUTAJ.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy