Statek Canopee w swoim pierwszym rejsie przetransportuje elementy nowej europejskiej rakiety nośnej - Ariane 6 z Europy do kosmodromu Kourou w Gujanie Francuskiej. Jego kadłub zbudowała w Szczecinie Partner Stocznia z Polic.
Piotr Szynaka, dyrektor produkcji w Partner Stoczni w rozmowie z Informacyjną Agencją Radiową, że budowane przez tę firmę statki powstają na lądzie. Po zaplanowanym na wtorek wodowaniu odbędzie się doposażanie jednostki. Canopee za około trzy miesiące odpłynie do Holandii.
CZYTAJ też: Statek do transportu wyrzutni rakiety kosmicznej powstaje w Szczecinie
– Po zbudowaniu statek jest podnoszony na urządzeniach hydraulicznych. Podkładane są specjalne platformy jeżdżące, z pomocą których statek jest opuszczany na ponton. W szczecińskiej Stoczni "Gryfia" następuje oficjalne zwodowanie jednostki – wyjaśnił w rozmowie.
Statek jest bardzo nowoczesny, ma 121 metrów długości i 23 metry szerokości, a od innych odróżniają go żagle. Cztery rozkładane "żagloskrzydła" o wysokości około 45 metrów, będą uzupełnieniem dieslowskiego silnika. Wykorzystanie wiatru pozwoli też oszczędzać paliwo. Piotr Szynaka dodał, że z tego powodu "Canopee" to "green vessel - czyli statek dbający o środowisko".
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy