Prace ziemne na budowie terminala Arendal 2 w porcie w Goteborgu prowadzone są w dużej mierze bezemisyjnie, dzięki energii wytwarzanej z wodoru.
Port w szwedzkim Goteborgu prowadzi największą w swojej historii inwestycję infrastrukturalną. W jej ramach powstaje Arendal 2 – nowy terminal na potrzeby ładunków ro-ro oraz skonteneryzowanych. W ostatnim czasie na placu budowy odbyły się testy terenowe nowej technologii, umożliwiającej prowadzenie prac ziemnych przy pomocy koparki w sposób bezemisyjny.
Na placu budowy zastosowany został przenośny generator energii elektrycznej wykorzystujący w charakterze paliwa zielony wodór. Technologię dostarczyły Hitachi Energy i PowerCell Group, paliwo zaś zapewniła Linde Gas. Wytworzona przez generator energia elektryczna posłużyła z kolei do ładowania koparki elektrycznej Volvo.
Generator był w Goteborgu w użyciu przez dwa tygodnie. Były to jednocześnie pierwsze testy terenowe technologii.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”