Władze Kanału Sueskiego (SCA) opublikowały dziś film o uwolnieniu kontenerowca Ever Given, który w marcu zaklinował się na Kanale Sueskim.
Przy uwalnianiu kontenerowca wydobyto około 30 000 metrów sześciennych piasku, łącznie wykorzystano jedenaście holowników portowych i dwa potężne holowniki morskie (Alp Guard i Carlo Magna). Intensywne działania ratownicze skupiły się na usuwaniu piasku spod przedniej i tylnej części statku, a także na ciągnięciu statku za pomocą holowników. Robotnikom udało się najpierw uwolnić tylną część statku, przechylając rufę w stronę kanału. Kilka dni temu, władze kanału poinformowały, że podczas akcji ratowania statku jedna osoba zginęła, a jedna z łodzi ratunkowych została zatopiona.
SCA oficjalnie rozpoczęło prace pogłębiarskie kanału dziesięć dni temu, by umożliwić ruch dwukierunkowy w tym odcinku kanału. Plan obejmuje poszerzenie najbardziej wysuniętego na południe odcinka kanału o około 40 metrów na wschód, od strony półwyspu Synaj.
Kontenerowiec, pływający pod panamską banderą, obsługiwany przez tajwańską firmę Evergreen Marine Corp., zaklinował się na tej ważnej drodze wodnej 23 marca br., powodując znaczne zakłócenia w globalnym ruchu poprzez zablokowanie ponad 400 statków. Został ostatecznie uwolniony sześć dni później.
Ever Given został tymczasowo skonfiskowany w związku ze sporem o wysokość odszkodowania, jakie musi zapłacić jego japoński właściciel. Decyzją egipskiego sądu, statek jest obecnie przetrzymywany na Wielkim Jeziorze Gorzkim między dwoma odcinkami kanału. Właściciel kontenerowca, japońska firma leasingująca statki, Shoei Kisen Kaisha Ltd., chce znacznego obniżenia wypłaty odszkodowania, a negocjacje nad kwotą nadal trwają.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej