Zarząd Kanału Panamskiego twierdzi, że tranzyty statków odbijają się, gdy światowy handel ożywia się po pandemii Covid-19.
Kontenerowce przewodziły ożywieniu, podczas gdy gazowce należą do najszybciej rozwijających się segmentów żeglugi, powiedział Ilya Espino de Marotta, zastępca administratora.
Kanał przewiduje, że w tym roku podatkowym przekroczy go około 13 000 statków, w porównaniu do 12 245 w zeszłym roku. Spedytorzy przewożący towary między wschodnim wybrzeżem USA a Azją pozostają głównymi klientami kanału.
W tym roku kanał otrzymał mniej odwołań tranzytu niż w 2020 roku, a samochodowce powoli powracają – powiedział Espino de Marotta, inżynier, który kierował projektem rozbudowy kanału o wartości 5,25 miliarda dolarów, który został otwarty w 2016 roku.
Statki wycieczkowe, które były jednym z najgorszych segmentów, zaczynają rezerwować miejsca w kanale jeszcze w tym roku, a więcej liniowców planuje powrót w 2022 roku.
Kanał spodziewa się otrzymać 429 milionów ton ładunku i zebrać 3,3 miliarda dolarów przychodów w roku podatkowym 2021, który kończy się 30 września. Dla porównania, w 2020 roku było to 475 milionów ton i 3,4 miliarda dolarów.
Władze kanału monitorowały kontenerowiec, który w tym roku utknął w Kanale Sueskim i zakłócił globalną żeglugę, ale te dwie drogi wodne mają istotne różnice.
W Panamie kapitanowie przekazują kontrolę nad swoimi statkami pilotom władz kanału, którzy są bardziej zaznajomieni z trasą. Kanał Panamski jest również krótszy niż Sueski i rzadko doświadcza dużych burz wiatrowych.
Przemysł chemiczny UE pod globalną kroplówką. Ropa do UE płynie przez porty szerokim strumieniem
Rosja nielegalnie eksportuje zboże z okupowanych portów na Krymie i Morzu Azowskim
Anomalia w łańcuchach dostaw. Sezon przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia 2024 rozpoczął się wyjątkowo wcześnie
Eksplozja kontenera w chińskim porcie zakłóca łańcuchy dostaw
Meksyk zwiększył dostawy ropy na Kubę mimo ryzyka amerykańskich sankcji
Paryż 2024 za kulisami – CEVA Logistics o znaczeniu planowania i obsługi magazynowej