Frachtowiec Outrivaling 3 zdryfował i uderzył w nabrzeże, po czym zaklinował się pod mostem. Do wydarzenia doszło w porcie Hai Phong w północnym Wietnamie.
Wstępne doniesienia mówią, że Outrivaling 3 (12 000 DWT) miał problem z zasilaniem, przez co statek załadowany żelazem i stalą zdryfował i uderzył w nabrzeże. Miejscowi urzędnicy szybko zweryfikowali, że statek nie uderzył w most od spodu i nie naruszył jego konstrukcji. Jednakże przypływ spowodował, że przednia wieża dźwigu zaklinowała się w niebezpiecznej pozycji po jednej stronie mostu. Istniało też zagrożenie, że jeśli jednostka będzie dalej dryfowała w górę rzeki, w drugą stronę mostu uderzy jej masz radarowy.
Frachtowiec stracił moc silnika i zdolność manewrowania podczas
zbliżania się do portu. W trakcie uderzenia w nabrzeże statek postrącał
balustrady i latarnie. Gumowe absorbery zamocowane na zewnętrznych
stronach nabrzeża zapobiegły większym uszkodzeniom samego brzegu, ale
także ocaliły statek przed wyrwaniem dziury w kadłubie.
Do
pomocy jednostce oddelegowano siedem holowników, które miały zapobiec
dalszemu dryfowi Outrivaling 3. Jeden z nich został także umieszczony
między dziobem frachtowca a nabrzeżem. Port nakazał także statkowi
rzucić kotwicę, aby ustabilizować pozycję dziobu.
Outrivaling 3 musiał przeczekać w takiej pozycji do odpływu, kiedy przeholowano go do odpowiedniego nabrzeża. Tam jest poddawany inspekcji technicznej.
Outrivaling 3 to 118-metrowy masowiec zbudowany w 2011 roku i pływający pod flagą Hong Kongu.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”