Sama budowa terminala zbożowego w Gdańsku zajmie 1,5 roku, a jego roczna przepustowość wyniesie ok. 2,5-3 mln ton – przekazał w czwartek wiceprezes Morskiego Portu Gdańsk Sławomir Michalewski.
Michalewski poinformował dziennikarzy podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu, że sama budowa terminala zbożowego zajmie 1,5 roku. Wyjaśnił, że w porcie jest 26 ha; przypomniał, że w 2004-2005 r. Kanadyjczycy próbowali tu zbudować terminal pod import zboża z Kanady do Polski. Stoją tam silosy, w których można składować łącznie 120 tys. ton zboża.
Michalewski poinformował, że port ma pozwolenie na budowę terminala, a w niedługiej perspektywie prawdopodobnie ogłoszony zostanie przetarg. Pytany o przepustowość takiego terminala wyjaśnił, że wyniosłaby ona ok. 2,5 do 3 mln ton zboża.
Według wiceprezesa w 2022 roku wszystkie polskie porty mogą eksportować ok. 9 mln ton zbóż (razem z ukraińskim zbożem).
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk Spółka Akcyjna powstał w 1998 roku jako spółka prawa handlowego i działa na podstawie ustawy o portach i przystaniach morskich oraz Kodeksu spółek handlowych. Zastąpił on Zarząd Portu Gdańsk SA i kontynuuje tradycje poprzedników oraz jest jedynym podmiotem zarządzającym portem. Udziałowcami spółki są: Skarb Państwa, gmina Gdańsk oraz uprawnieni pracownicy.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”