We Lwowie rozpocznie się budowa linii kolejowej o europejskim rozstawie torów, przeznaczonej dla ruchu towarowego i pasażerskiego. Linia ta będzie biegła do granicy z Polską i połączy Ukrainę z krajami UE i siecią TEN-T.
"Połączymy naszą kolej z siecią europejską. To pierwszy projekt, który zbudujemy w tym roku wspólnie z europejskimi partnerami i darczyńcami" - oznajmił wicepremier i minister infrastruktury Ołeksandr Kubrakow podczas niedzielnego forum "Ukraina. Rok 2024" w Kijowie.
Tory powstaną na odcinku o długości 72,9 km, wiodącym z Mościsk do Skniłowa, czyli od granicy z Polską do przedmieść Lwowa. Linię kolejową o rozstawie torów 1520 mm należy przebudować do szerokości 1435 mm. Inwestycja ta zostanie zrealizowana dzięki wsparciu finansowemu Amerykańskiej Agencji Rozwoju Międzynarodowego (USAID).
"Chciałbym podkreślić, że jest to niezwykle ważny projekt, który zapewni sprawną międzynarodową komunikację kolejową między Polską, (innymi) krajami UE i Ukrainą. Stacja Skniłów stanie się międzynarodowym węzłem kolejowym. Została ona wybrana (...), aby uniknąć przeciążenia stacji we Lwowie, przez którą przejeżdża większość pociągów krajowych" - wyjaśnił w komunikacie na Telegramie szef administracji wojskowej obwodu lwowskiego Maksym Kozycki (http://tinyurl.com/2s3f86zd).
Tory będą wykorzystywane do ruchu towarowego i pasażerskiego pomiędzy Ukrainą i krajami Unii Europejskiej. Przygotowana została niezbędna dokumentacja budowlana. Obecnie projekt przechodzi ocenę oddziaływania na środowisko naturalne. Prowadzone są też rozmowy z inwestorami na temat kolejnych etapów tego przedsięwzięcia - powiadomiono na stronie internetowej administracji obwodu lwowskiego.
ira/ szm/
Fot. Depositphotos
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”