Zmalała liczba pchaczy, holowników oraz barek używanych w żegludze śródlądowej w ubiegłym roku. Przybyło natomiast statków pasażerskich wykorzystywanych do celów turystycznych - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego.
Jak informuje GUS, liczba pchaczy oraz holowników stanowiących tabor holowniczy żeglugi śródlądowej wyniosła na koniec ubiegłego roku 179 sztuk, czyli o 22 mniej niż w roku poprzednim. Zmalała również liczba barek z własnym napędem - o dziewięć jednostek (do 80) oraz barek bez własnego napędu (barki do pchania) - o 60 jednostek (do 402).
Według GUS tendencja wzrostowa widoczna jest w przypadku taboru pasażerskiego, w skład którego w 2019 r. wchodziło 130 statków pasażerskich, czyli o siedem więcej niż rok wcześniej, co jest związane z rozwojem tej formy usług turystycznych.(PAP)
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”