Organizatorami tegorocznej edycji Baltic Buisness Forum są Polsko - Ukraińska Izba Gospodarcza (PUIG) oraz Międzynarodowe Stowarzyszenie Europa-Północ-Wschód ENEIA. Współorganizatorami: Urząd Miasta Świnoujścia i Województwo Zachodniopomorskie.
Wśród prelegentów podczas konferencji pojawią się m.in.:
- prof. Paweł Kowal, Przewodniczący Rady do spraw Współpracy z Ukrainą, Przewodniczący Komisji Spraw Międzynarodowych Sejmu RP;
- Arkadiusz Marchewka, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury (tbc);
- Marcin Kulasek, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych;
- Mykola Kolisnik, wiceminister energii Ukrainy (online);
- Wasyl Zwarycz, Ambasador Ukrainy w RP.
16.BBF to także wyjątkowa okazja do wysłuchania trzech byłych premierów RP:
- prof. Marek Belka, Poseł do Parlamentu Europejskiego, Prezes Rady Ministrów RP (2004-2005), Prezes Narodowego Banku Polski (2010-2016) - wystąpi pierwszego dnia kongresu z wykładem pt. "20 lat po akcesji: dylematy polityki, wyzwania dla gospodarki";
- Włodzimierz Cimoszewicz, Poseł do Parlamentu Europejskiego, Prezes Rady Ministrów RP (1996-1997), Minister Spraw Zagranicznych RP (2001-2005) - weźmie udział drugiego dnia wydarzenia w debacie finansowej pt. "Jak odbudować Ukrainę- ile Rosja zapłaci, ile zainwestują zachodni donorzy";
- senator Waldemar Pawlak, Prezes Rady Ministrów RP (1992, 1993-1995), Przewodniczący Komisja Gospodarki Narodowej i Innowacyjności Senatu RP - będzie uczestniczył drugiego dnia BBF w debacie energetycznej pt. "Energia dla odbudowy Ukrainy- ile „mostów" energetycznych trzeba jeszcze zbudować?".
16. BBF w Świnoujściu to trzy dni debat wokół kluczowych wyzwań w zakresie gospodarki i bezpieczeństwa. Menedżerowie firm, przedsiębiorcy, eksperci i samorządowcy będą wspólnie rozmawiać o tym, jak wzmocnić pozycję Polski oraz polskich firm w procesie odbudowy Ukrainy.
Pierwokup w portach bublem legislacyjnym? - wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
UWAGA: Ubezpieczenie społeczne polskich marynarzy - projekt przepisów
Duński koncern DSV przejmie niemiecką firmę transportową Schenker
Gabon pomaga Rosji omijać sankcje, dając jej tankowcom swoją banderę i sprzedając części do samolotów
Zielone światło Bundestagu wobec planu ratunkowego dla Meyer Werft
Rząd zachęci armatorów do płacenia podatków w Polsce