W fińskim zakładzie odbyła się tradycyjna ceremonia wodowania przyszłego statku wycieczkowego Mein Shiff 7, budowanego dla TUI Cruises, części koncernu Royal Carribean. To ostatnia jednostka z budowanej serii, którą wyróżnia możliwość zasilania ekologicznym paliwem, w myśl dekarbonizacji żeglugi.
Uroczystości towarzyszył tradycyjny w tej stoczni wystrzał z armaty, po czym otwarto zawory w suchym doku i rozpoczęto jego zalewanie. Należy pamiętać, że to nie jest tak efektowna metoda wodowania jak spuszczenie po rampie na wodę, gdyż cały proces zalania suchego doku potrafi trwać wiele godzin. W przypadku tego, o głębokości 16 metrów, trwało to 8 godzin. Gdy statek zaczął się unosić na wodzie, stało się możliwe wyprowadzenie go poza teren dotychczasowej budowy.
– Meyer Turku i TUI Cruises mają długą wspólną historię, a seria statków Mein Schiff to jedna z historii sukcesu w świecie rejsów wycieczkowych. Mein Schiff 7 to ostatni siostrzany statek z tej serii, ale to nie znaczy, że poszliśmy na kompromis w kwestii ambicji, wręcz przeciwnie. Dzięki Mein Schiff 7 budujemy statek z wbudowaną możliwością wykorzystania metanolu. Jest to pierwsza tego typu inwestycja w stoczni Meyer Turku i stanowi ogromny krok naprzód w naszym dążeniu do pozycji lidera w branży w zakresie zielonej transformacji – skomentował Tim Meyer, dyrektor generalny Meyer Turku.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy