W stoczni Samsung Heavy Industries w Geoje odbyła się ceremonia wodowania i chrztu kolejnego, nowoczesnego statku dla francuskiego przewoźnika. CMA CGM Ambition ma wpisywać się w realizację planów o tworzeniu niskoemisyjnej floty, zgodnie z ideą dekarbonizacji branży morskiej.
Zwodowany kontenerowiec należy do najnowszej serii statków o pojemności 7 300 TEU, zasilanych LNG. Ma 268 metrów długości i 43 metry szerokości. Podobnymi jednostkami tej serii są CMA CGM Innovation, CMA CGM Legacy i CMA CGM Endurance.
Zamówienie w południowokoreańskiej stoczni na sześć statków LNG do pojemności 7 600 TEU zostało złożone w 2021 roku. Koszt zamówienia wynosi 716 mln dolarów, a termin dostarczenia wszystkich jednostek to koniec 2024 roku.
Budowa statków z napędem na LNG wpisuje się w politykę firmy względem ograniczania emisji CO2. W latach 2005–2015 firma zmniejszyła emisję CO2 o 50% i przyjęła ambitny plan dalszej redukcji emisji CO2 o kolejne 30% w latach 2015–2025. W lutym tego roku firma odebrała CMA CGM Mermaid, pierwszy kontenerowiec z serii 10 o nośności 2000 TEU zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG. Będą one stopniowo wdrażane w regionie Morza Śródziemnego i Europie Północnej. W kwietniu tego roku pierwszy z nich wszedł do Portu Gdańsk.
Obok statków napędzanych LNG, francuska firma inwestuje również w statki
napędzane metanolem. W ubiegłym roku firma miała zamówić osiem statków o
pojemności 9 200 TEU w Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) w Chinach
z dostawą zaplanowaną na 2027 rok. Wartość zamówienia jest szacowana na miliard dolarów.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy