Royal Caribbean Group zanotował wzrost
w liczbie rezerwacji na swoich statkach, w momencie gdy coraz więcej
rządów na całym świecie przeprowadza masowe szczepienia przeciw
wirusowi COVID.
Stawki firmy (- 44 proc. w zeszłym roku)
wzrosły w poniedziałek o 9 proc. (+24 proc. biorąc pod uwagę pięć
poprzednich dni handlowych), RCG zanotował także 30 wzrost w
rezerwacjach od początku tego roku.
Analitycy ostrzegli
również Royal Caribbean i jego konkurentów Carnival Corp i
Norwegian Cruise Line Holdings Ltd, aby stopniowo wznawiali rejsy w
drugiej połowie tego roku, po wielomiesięcznym wstrzymaniu
wywołanym pandemią.
- Teraz, po 11 miesiącach pandemii, myślę, że wszyscy wiemy, że zmęczenie COVID-em jest prawdziwe. Ludzie domagają się możliwości zdobycia doświadczenia poza domem - powiedział dyrektor generalny RCC, Richard Fain.
Royal Caribbean powiedział, że rezerwacje na pierwszą połowę 2022 roku mieszczą się w historycznych przedziałach i po wyższych cenach, a niektórzy na Reddit i Twitterze twierdzą, że chcą ponownie wyruszyć w rejsy.
Jednak operator rejsu „Symphony of the Seas” odnotował stratę netto w wysokości 1,37 miliarda dolarów za kwartał zakończony 31 grudnia, zwiększając roczną stratę do 5,8 miliarda dolarów.
Według danych IBES z Refinitiv, całkowity przychód Royal Caribbean za kwartał wyniósł 34,1 mln dolarów, w porównaniu z szacunkami analityków na poziomie 35,6 mln dolarów.
Po skorygowaniu spółka straciła 5,02 dolarów za akcję. Analitycy spodziewali się straty w wysokości 5,20 dolarów. Royal Caribbean z siedzibą w Miami prognozuje stratę netto w pierwszym kwartale i roku podatkowym 2021.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”