Firma SFK (Schlepp und Fährgesellschaft Kiel), będąca m.in. operatorem promów w Kilonii, ma w swojej flocie już drugą całkowicie elektryczną jednostkę.
Prom Wellingdorf został oficjalnie ochrzczony przez przewoźnika 22 sierpnia. Jest to bliźniacza jednostka do pierwszego całkowicie elektrycznego promu Düsternbrook, który SFK odebrała w 2021 roku. Oba statki mierzą po blisko 25 metrów długości i ponad 7 metrów szerokości. Zostały zbudowane przez Holland Shipyards Group za łącznie 3,2 miliony euro.
Oba nowe promy są całkowicie bezemisyjne i zasilane energią z baterii o pojemności 1092 kWh wyprodukowanych przez holenderską EST-Floattech. Jednostki posiadają także po 20 paneli słonecznych na dachu, które zasilają pokładową sieć energetyczną.
W przeciwieństwie do większości statków określanych jako „w pełni elektryczne”, Wellingdorf i Düsternbrook nie posiadają zasilania rezerwowego w postaci silników diesla.
Poza dwoma w pełni elektrycznymi promami, SFK w ramach odnowy floty odebrało także trzy promy hybrydowe – Gaarden, Friedrichsort i Wik. W budowie pozostaje jeszcze jednostka Schilksee.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy