W gruzińskim porcie Poti powstaje nowy terminal multimodalny. Inwestycja ma powiększyć zdolności Korytarza Środkowego. Nowy terminal powstanie we współpracy z Kazachstanem.
Zakończenie pierwszego etapu budowy terminalu planowane jest na pierwszy kwartał 2024 roku. Do tego czasu terminal w porcie Poti może przyciągnąć i obsłużyć 80 000 TEU rocznie w ramach Korytarza Środkowego. Oczekuje się, że dzięki inwestycji korytarz podwoi swoją pojemność w ciągu zaledwie dwóch lat. Już w 2022 roku zwiększył wolumen z 25,2 tysiąca TEU do 33,6 tysiąca TEU.
Terminal powstanie dzięki założonej rok temu spółce joint venture, JSC Poti Transterminal pomiędzy PTC Holding - kazachską grupa inwestycyjna w dziedzinie transportu i logistyki a gruzińskimi prywatnymi partnerami. Jej zadaniem jest właśnie budowa terminalu na obszarze 8 hektarów. Partnerzy dzielą się udziałami w spółce joint venture w równym stopniu.
Koszt inwestycji szacowany jest od piętnastu do dwudziestu milionów dolarów, przy projektowanej maksymalnej pojemności 450 000 TEU rocznie.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”