Po udanej przebudowie, prom Tõll stał się pierwszym hybrydowym statkiem pasażerskim w Estonii. Podczas remontu, który kosztował prawie 1,6 miliona euro, TS Laevad, spółka zależna portu w Tallinie, zainstalowała baterie na pokładzie jednostki.
Akumulatory statku pozwalają odtąd na częściowe przemieszczanie się na energii elektrycznej, co zmniejsza ilość zużywanego oleju napędowego i minimalizuje zanieczyszczenie powietrza.
W szczególności oczekuje się, że akumulatory zmniejszą zużycie oleju napędowego na statku o 20%, a tym samym zmniejszą emisję CO2 o 1600 ton rocznie. Oprócz emisji, poziom hałasu i wibracji pod wodą jest również obniżony.
Od 2 września pasażerowie linii promowej Virtsu-Kuivastu między Muhu a lądem Estonii są obsługiwani przez prom TS Laevad Tõll.
Jaak Kaabel, prezes zarządu TS Laevad, zauważył, że modernizacja Tõll jest kolejnym krokiem w kierunku poprawy przyjazności dla środowiska estońskiego sektora promowego, na którą firma zwracała większą uwagę w ostatnich latach.
- Od kilku lat pracujemy nad całkowitym wyeliminowaniem wykorzystywania paliw kopalnych na promach w rejonie Morza Väinameri i osiągnięciem celu zerowej emisji. Przekształcenie Tõll w pierwszy hybrydowy statek RoPax Estonii jest ważnym krokiem w tym kierunku - powiedział Kaabel, dodając, że jeśli rozwiązanie częściowo zasilane z baterii okaże się wydajne i uzasadnione, inne nowe statki firmy pójdą w jego ślady.
Nadal trwa akcja gaśnicza magazynu w Nowym Porcie
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii