W chińskiej stoczni Zhoushan Changhong International Shipyard zwodowano bunkierkę Avenir Allegiance dla armatora Avenir LNG. Jednostka ma zostać przekazana właścicielowi w trzecim kwartale tego roku.
Będzie to pierwsza jednostka o pojemności 20 tys. m3 we flocie Avenira i największa bunkierka LNG na świecie.
Pierwsza dostawa nowej jednostki Avenira, Avenir Advantage, miała miejsce w październiku 2020 r. Dodatkowo w tym roku dostarczone zostaną statki Avenir Accolade, Aspiration, Allegiance, Ascension i Achievement.
- Jako największy statek do bunkrowania LNG na świecie, Avenir Allegiance jest wyraźnym dowodem naszego zaangażowania w rozwój nowych łańcuchów dostaw LNG na całym świecie. Odegra on kluczową rolę, pomagając branży żeglugowej w przejściu na LNG jako paliwo bardziej przyjazne dla środowiska - powiedział Peter Mackey, dyrektor generalny Avenir LNG.
Dodał, że Allegiance będzie działał zarówno jako bunkierka, jak i statek dostawczy LNG.
- Ten wysoce elastyczny statek podkreśla naszą strategię jednoczesnego otwierania wielu nowych rynków LNG dzięki wielofunkcyjnym zasobom. Możemy dostarczać LNG do szerokiego grona klientów z jednego statku, poprawiając wydajność w łańcuchu dostaw LNG i ostatecznie zmniejszając koszty dla naszych klientów końcowych - powiedział Mackey.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy