W chińskiej stoczni Guangzhou Shipyard International (GSI) odbyła się ceremonia cięcia stali pod budowę jednostki Stena Pro Patra. Statek ma zostać dostarczony na początku 2022 roku.
Masowiec o nośności 49,9 tys. dwt będzie pierwszym z trzech statków budowanych przez joint venture pomiędzy szwedzkim Stena Bulk i szwajcarkim Proman Shipping. Pozostałe jednostki otrzymają nazwy: Stena ProMare oraz Stena Prosperous.
Stena Pro Patria będzie wyposażona w dwupaliwowe silniki MAN oraz rewolucyjne technologie emulsji wodnej i paliwowej w celu zmniejszenia emisji tlenków azotu (NOx).
Jednostka będzie zużywać około 12 500 ton metanolu rocznie, co znacznie zmniejszy emisję dwutlenku węgla i gazów cieplarnianych, zwłaszcza w porównaniu do konwencjonalnych paliw żeglugowych.
- Cięcie stali pod Stena Pro Patria jest pierwszym krokiem w fascynującej serii projektów, które jeszcze bardziej wzmocnią zaangażowanie firmy Stena w dążenie do doskonałości w zakresie zrównoważonego rozwoju - powiedział Erik Hånell, prezes i dyrektor generalny Stena Bulk. .
- Jesteśmy dumni z naszego udanego joint venture z Proman. Fantastycznie jest liczyć na partnera takiego jak Proman, który wniesie swoje wyjątkowe najnowsze innowacje i oddaną wiedzę w dziedzinie metanolu wraz z naszą progresywną wizją minimalnego wpływu na środowisko – dodał.
- Jesteśmy bardzo podekscytowani rozpoczęciem tego przedsięwzięcia ze Stena Bulk - powiedziała Anita Gajadhar, dyrektor zarządzająca Proman Shipping. - Dzisiejszy dzień przybliża nas o kolejny krok do czerpania korzyści z metanolu jako przyszłościowego paliwa morskiego, a tym samym do przyspieszeni
Metanol jest już dostępny w ponad 100 portach na całym świecie, w tym we wszystkich głównych hubach bunkrowania. Jest to czyste paliwo, bezpieczne w transporcie i w pełni biodegradowalne, które zapewnia redukcję emisji dwutlenku węgla (CO2), całkowicie eliminuje tlenek siarki (SOx) i określone substancje oraz ogranicza emisję tlenku azotu (NOx) o 60 % w porównaniu z tradycyjnymi paliwami żeglugowymi.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy