Grupa Unimot zanotowała w I kwartale 2024 r. zysk netto w wysokości 16,7 mln zł, prawie 41 mln zł zysku na działalności operacyjnej i przychody ze sprzedaży w wysokości niemal 3 mld zł - poinformowała we wtorek spółka.
Zgodnie z opublikowanymi we wtorek kwartalnymi wynikami, w porównaniu do I kwartału 2023 r. zysk netto spadł o 65 mln zł, zysk na działalności operacyjnej był niższy o 68 mln zł, a przychody ze sprzedaży spadły o ponad 280 mln zł.
Wolumen sprzedaży paliw ciekłych Unimotu wyniósł 479 tys. m sześc., wolumen sprzedaży gazu LPG – 72 tys. ton, wolumen sprzedaży gazu ziemnego – 677 GWh, a wolumen sprzedaży energii elektrycznej – 386 GWh.
Jak przypomniała spółka, w nowej strategii biznesowej na lata 2024-2028, Grupa Unimot pogrupowała segmenty biznesowe w trzy kluczowe obszary. Zgodnie z tym podziałem, w "głównych obszarach działalności", do których zaliczono paliwa, biopaliwa, gaz LPG, bitumeny, paliwa lotnicze i paliwa stałe, w I kwartale 2024 r. Grupa Unimot wypracowała 11,6 mln zł EBITDA skorygowanej.
Skorygowana EBITDA obszaru "logistyka", obejmującego terminale paliwowe, stacje paliw i logistykę kolejową wyniosła 18,3 mln zł, natomiast obszar "przejściowy i transformacyjny", czyli gaz ziemny, energia elektryczna i ciepło oraz odnawialne źródła energii osiągnęły wynik 23,6 mln zł.
W ocenie prezesa Unimotu Adama Sikorskiego, w I kwartale Grupa odczuła skutki wymagającego otoczenia, ale także sezonowości, która towarzyszy jednemu z wiodących obecnie segmentów biznesowych, czyli bitumenom. "Wyniki I kwartału pokazują jednak przede wszystkim jak ważna była dywersyfikacja biznesu przeprowadzona przez nas w 2023 r. – dzięki siedmiu spółkom przejętym w ubiegłym roku, które stanowią dzisiaj integralną część Grupy Unimot, generujemy stabilne wyniki niezależnie od warunków rynkowych" - powiedział Sikorski, cytowany w informacji spółki. Jak dodał, "realizacja założeń strategii biznesowej na lata 2024-2028 pozwoli na dalszą dywersyfikację źródeł przychodu i maksymalne wykorzystanie potencjału każdego z segmentów biznesowych".
Unimot to multienergetyczna grupa kapitałowa, największy niezależny importer paliw w Polsce. Notowana od 2017 r. na GPW firma oferuje obok paliw płynnych także produkty paliwowe, gaz i energię elektryczną. Grupa posiada liczącą 130 stacji sieć stacji paliw pod marką AVIA. W ramach realizacji środków zaradczych przy przejmowaniu Lotosu przez Orlen, Unimot przejął logistykę paliw i asfaltu, w tym terminale paliwowe Lotosu.
wkr/ mick/
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”