Niemiecka stocznia Ulstein pozyskała kontrakt z duńskim armatorem Esvagt. Na jego mocy producent przebuduje dwa zaopatrzeniowce offshore na jednostki ratunkowe ERRV.
Stocznia Ulstein poinformowała, że przebuduje jednostki Hermit Fighter i Hermit Prosper na statki ratunkowe ERRV (Emergency Response Rescue Vessels) i zaopatrzy je w zasilanie hybrydowe zasilanie akumulatorowe.
Tym samym statki wrócą do stoczni Ulstein, bo tam zostały zbudowane. Prace inżynieryjne nad ich konwersją już się rozpoczęły. Jednostki spodziewane są w niemieckiej stoczni w październiku 2021 roku.
Prace obejmą przygotowanie pokładówki z akumulatorami i jednostką wsparcia sieci dla zasilania hybrydowego, przystosowanie zbiorników metanolu do przewozu cieczy. Na pokładzie głównym instalowane będą pokładówki ze strefami ratowniczymi i nowymi szybkimi łodziami ratowniczymi.
Rolf Ottar Rovde, dyrektor ds. sprzedaży w Ulstein Power & Control wspomina, że statki po zmianach będą bardziej ekologiczne i dostosowane do współczesnych wymagań. – Ta modernizacja zmniejszy zużycie paliwa i emisję gazów, a jednocześnie wydłuży eksploatację silników diesela – dodał Rovde.
Obie jednostki spędzą w stoczni Ulstein Verft po sześć tygodni. Montaż i uruchomienie systemu hybrydowego zostało zaplanowane na wiosnę 2022.
Hermit Fighter i Hermit Prosper powstały w Ulstein w 2012 roku. To pierwsze jednostki konstrukcji oznaczonej jako PX121 zaprojektowanej przez Ulstein Design & Solutions.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy