O szczegółach budowy tunelu pod Świną, czyli najdłuższego podwodnego tunelu w Polsce, rozmawiają eksperci branży budowlanej podczas sympozjum w Świnoujściu. Wydarzenie trwa od 7 do 8 kwietnia.
Sympozjum pn. „Usprawnienie połączenia komunikacyjnego pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu – budowa tunelu pod Świną” organizowane jest przez Urząd Miasta Świnoujście oraz Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa.
– Silne Pomorze Zachodnie to polska racja stanu. Budowa tunelu pod Świną jest jedną z kluczowych inwestycji w tym regionie. Ma ogromne znaczenie na wielu płaszczyznach, m.in. gospodarczej i kulturowej – powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.
Sympozjum skierowane jest do szerokiego kręgu interesariuszy, nie tylko inżynierów i techników budownictwa, studentów, ale także do firm i instytucji z województwa zachodniopomorskiego. Na scenie pojawią się ci, którzy na bieżąco uczestniczą w procesie budowy.
Ministerstwo Infrastruktury oraz Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego objęli wydarzenie honorowym patronatem.
Budowa tunelu pod Świną
Przeprawa pod Świną w Świnoujściu, zlokalizowana w ciągu drogi krajowej nr 93, to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych w województwie zachodniopomorskim. Jej łączna długość to 3 km. Głównym elementem przeprawy jest jednonawowy tunel pod Świną o długość 1,44 km, drążony maszyną TBM (tunnel boring machine).
Drążenie tunelu pod Świną rozpoczęło się 17 marca 2021 r. i zakończyło się we wrześniu tego roku. Obecnie trwają prace przy poszczególnych elementach tunelu (wyjścia ewakuacyjne, komora wjazdowa i wyjazdowa) oraz części naziemnej przeprawy. Obecne zaawansowanie prac wynosi około 80 proc.
Zadanie jest finansowane ze środków UE w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Łączna szacowana wartość inwestycji to 913,8 mln zł.
Statek zgubił 44 kontenery. Afrykańskie sztormy dają się we znaki
Nowe trasy COSCO Shipping wpływają na wzrost wolumenu i przepustowości
Port Gdańsk Eksploatacja ogłasza postępowanie na stanowiska prezesa i członka zarządu ds. handlowych
Gróbarczyk: śledztwo prokuratury sterowane politycznie, to atak na przekop przez Mierzeję Wiślaną
Bando: zwiększenie tranzytu ropy do Niemiec bez uszczerbku dla polskich rafinerii
Wakacje w pełni zatem odpalamy „Lato z Portem Gdańsk i Baltic Hub”