BW LPG, największy na świecie przewoźnik płynnego gazu, zakończył kolejny ważny etap swojego programu modernizacyjnego. Statek BW Orion zakończył bowiem próby morskie i gazowe.
Jednostka podąża za BW Gemini – pierwszym gazowcem VLGC, który został wyposażony w pionierską technologię napędu LPG. To także trzeci z 15 statków modernizowanych na użycie napędu LPG dual-fuel. Prace odbywają się w chińskiej stoczni Yiu Lian Dockyard w Shenzen.
Proces modernizacji emituje około 2060 ton dwutlenku węgla, czyli o 97 procent mniej w porównaniu z zamówieniem nowego statku z podobną technologią.
Dekarbonizacja jest jednym z głównych wyzwań branży i głównym zobowiązaniem BW LPG w dążeniu do zrównoważonego rozwoju. Wykorzystanie LPG jako paliwa do napędu jest jednym z rozwiązań tego problemu.
LPG może także odegrać rolę paliwa pomostowego do amoniaku, ponieważ materiały używane w zbiornikach i układach LPG są w większości przypadków odpowiednie dla amoniaku. Według DNV GL, dzięki zaawansowanemu planowaniu, można zminimalizować korekty potrzebne do przejścia na amoniak z LPG.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy