W Chinach odbyło się wodowanie promu ro-ro Finneco III. To trzecia hybrydowa jednostka produkowana w stoczni w Jiangsu dla Finnlines.
Finneco III został zwodowany dziś, 22 listopada, w China Merchants Jinling Shipyard w Chinach. To trzeci prom ro-ro z serii Finneco, nowoczesnych hybrydowych jednostek. Dzięki nim Finnlines chce rozpocząć wyraźne cięcia w emisji zanieczyszczeń. Statki Finneco są wyposażone w akumulatory litowo-jonowe, które zapewnią im bezemisyjną energię podczas wizyt w portach, gdzie będą mogły być ładowane z naziemnego systemu. Jednostki są napędzane niskoemisyjnymi silnikami dwusuwowymi, systemy redukcji emisji, nowoczesny system smarowania powietrzem i panele słoneczne.
Jednostki Finneco mierzą 238 metrów długości, a ich ładowność jest o
prawie 40% większa niż w obecnie eksploatowanych największych promach
ro-ro we flocie Finnlines. Będą kursować po Bałtyku, Morzu Północnym i
na Zatoce Biskajskiej (jedna z linii Finnlines prowadzi z Helsinek do
Bilbao).
Finneco są częścią wartego 500 milionów euro programu
budowy nowych jednostek dla Finnlines. Poza trzema tej klasy promami, w
jego skład wchodzą także dwa ekologiczne promy ro-pax klasy Superstar.
Będą one pływać na trasie Naantali–Långnäs–Kapellskär począwszy od 2023
roku.
– Nasza ambitna strategia rozwoju usług jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie. W ciągu najbliższych kilku lat wprowadzimy do żeglugi łącznie pięć nowych statków, co znacznie zwiększy naszą pojemność ładunkową i pasażerską. Poprawiamy nasze wyniki, jednocześnie zmniejszając wpływ naszej floty na środowisko. Statki hybrydowe będą jednymi z najbardziej innowacyjnych i wydajnych statków na świecie i będą częścią inwestycji w odpowiedzialną i zrównoważoną działalność naszej floty – komentował Emanuele Grimaldi, CEO Finnlines.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy