Transfennica i CLdN podpisały umowę o współpracy. Północnobałtycki serwis Transfenniki będzie zawijał do terminalu Albert II w Zeebrugge, którego operatorem jest CLdN. Pierwsze zawinięcie zaplanowano na 25 lipca.
Północnobałtycki serwis Transfennica między Antwerpią a portami Hanko, Kotka, Rauma (Finlandia) i Paldiski (Estonia) będzie zawijał do terminalu Albert II należącego do CLdN w Zeebrugge co drugi czwartek, umożliwiając wymianę ładunków w kierunku północnym i południowym. Pierwsze zawinięcie zaplanowano na czwartek 25 lipca.
Połączenie umożliwi przeładunek kontenerów, kontenerów zbiornikowych, przyczep, chłodni, jednostek samochodowych, pojazdów samojezdnych, ładunków drobnicowych i innych ładunków specjalnych, takich jak maszyny mobilne. Zapewni łączność między najdalszymi zakątkami Europy Północnej i Zachodniej – Półwyspem Iberyjskim, Irlandią, Wielką Brytanią, Skandynawią i północnymi krajami bałtyckimi. Obie firmy będą dzielić się sprzętem do załadunku towarów, maksymalizując w ten sposób wydajność każdego przeładunku.
– Rozszerzenie naszej sieci o porty obsługiwane przez CLdN w Wielkiej Brytanii, Irlandii i na Półwyspie Iberyjskim zapewni naszym klientom optymalne rozwiązania w europejskim sektorze żeglugi bliskiego zasięgu. Obie firmy mają podejście silnie zorientowane na klienta i wierzymy, że ta współpraca przyniesie korzyści istniejącym i nowym klientom obu firm – powiedział Dirk Witteveen, dyrektor zarządzający Transfennica Ltd.
– Ta kombinacja to innowacyjny i oparty na współpracy sposób na zapewnienie jeszcze szerszej obsługi i zasięgu dla naszych klientów. W porównaniu z drogowym transportem dalekobieżnym oferuje ona mniejsze obciążenie administracyjne i związane z pozwoleniami oraz znacznie mniejszy ślad węglowy – dodał Gary Walker, dyrektor operacyjny CLdN RoRo.
Kolejne skutki burzy w Gdańsku. Powalone kontenery morskie w Baltic Hub
Porty Antwerpia i Brugia na kursie dekarbonizacji. Innowacje przekształcone w konkurencyjność
Port w Ustce kluczowym obiektem w przypadku konfliktu zbrojnego?
Dzięki korytarzowi morskiemu z Ukrainy wyeksportowano 55 milionów ton ładunków
Statek stanął w poprzek rzeki niczym mały Ever Given
A. Marchewka: należy zrobić wszystko, aby przekop przez Mierzeję był użyteczny