Ulstein Group ukończyła testy morskie statku National Geographic Resolution. Statek powstał w stoczni Crist, a był wykańczany w norweskiej Ulstein Verft.
Testy morskie National Geographic Resolution trwały trzy dni. Był to ostateczny test przed wyruszeniem statku w pierwszą ekspedycję na Antarktykę. Ulstein podał, że w trakcie testów wykonano serię manewrów, w tym zwrot 360-stopniowy, a także testy zasilania i bezpieczeństwa.
Polarny statek ekspedycyjny National Geographic Resolution został wyposażony w gdyńskiej stoczni Crist w innowacyjny kadłub X-BOW, funkcjonujący dotychczas w jednostkach sektora offshore. Taka linia kadłuba ma zmniejszyć uderzenia fal, tym samym zwiększyć komfort podróżowania poprzez redukcję hałasu i wibracji, a także oblodzenia pokładów.
Statek ma być dostarczony do odbiorcy, firmy Lindblad Expeditions, jeszcze w tym roku. Jest to jeden z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie. Ma prawie 125 metrów długości i ponad 20 metrów szerokości. Został przystosowany do trudnych polarnych warunków. Pomieści ponad 100 pasażerów jednocześnie. Jego siostrzany statek, National Geographic Endurance, został dostarczony w marcu 2020 roku i tego lata odbywał swoje pierwsze kursy na Islandii.
Dziewiczym rejsem National Geographic Resolution ma być 22-dniowa wyprawa przez Antarktykę, wyspę Georgia Południowa i Falklandy, której start został zaplanowany na 18 listopada.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy