Giganci Doliny Krzemowej będą wnioskować u premiera Malezji, by kraj ten zezwolił zagranicznym statkom na prace serwisowe podmorskich kabli na jej wodach.
W zeszłym tygodniu Facebook, Google, Microsoft i Amazon wystosowali list do nowego premiera Malezji, Ismaila Sabri Yaakoba, by poprosić go o przyjrzenie się prowadzonej przez Malezję polityki kabotażowej – poinformował rzecznik Google. Firmy domagają się przywrócenia pozwolenia na naprawdę kabli podwodnych przez statki pod obcymi banderami, które zostało wycofane w zeszłym roku przez poprzedni rząd.
Technologicznych gigantów na spotkaniu z premierem ma reprezentować ma Malaysia Internet Exchange (MyIX).
– Gdzie jest szkoda w umożliwieniu gigantom technologicznym dalszego wykorzystywania zagranicznych statków do prac naprawczych, jednocześnie umożliwiając transfer wiedzy, aby lokalny p rzemysł mógł się rozwijać? – komentował w korespondencji z agencją Reuters prezes MyIX, Chiew Kok Hin. Hin dodał, że w Malezji dostępna była tylko jedna firma, która mogła przeprowadzać rzeczone naprawy, a na dodatek nie miała niezbędnych możliwości technicznych.
Malezyjski rząd przyznał zagranicznym statkom pozwolenie na naprawę podmorskich kabli znajdujących się na krajowych wodach w 2019 roku, po czym w 2020 roku je wycofał. Już w zeszłym roku reprezentanci firm technologicznych korespondowali z Muhyiddinem Yassinem, ówczesnym premierem, lobbując za przywróceniem zezwolenia, jednak bezskutecznie.
Łódź do wydrukowania? W Dubaju rozpoczęły się pierwsze próby jednostki stworzonej z użyciem drukarki 3D
Paweł Lulewicz kończy kadencję na stanowisku prezesa zarządu PGZ Stocznia Wojenna Sp. z o.o.
Hanwha Ocean położyła stępkę pod okręt podwodny dla Korei Południowej. Firma oferuje podobne w ramach programu "Orka"
USA, Finlandia i Kanada zacieśniają współpracę przy budowie lodołamaczy
PGZ i Rohde & Schwarz podpisują kolejną umowę w sprawie wyposażenia dla fregat programu "Miecznik"
Masowiec Green Winds drugim statkiem we flocie MOL wyposażonym w napęd wiatrowy